advo Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei! Har en acer as5530 som er vannvittig treig. Når jeg starter oppgavebehandling->prosesser så ser jeg at prossessorbruken ligger på rundt 20%. Har avslutta antivirus program og endel annet som kan starte i bakgrunnen. Prossessen som bruker 20% er taskmgr.exe Starter jeg oppgavebandling->ytelse, så faller prossessorbruken til under 10%, men med engang jeg rører på musa så spretter den opp til 20-30% igjen. Har sendt den inn til acer 2 ganger nå, men de sier at det ikke er noe feil med den. Så har jeg fått faktura på 650+mva hver gang. Syns dette er veldig irriterende siden maskinen ikke fungerer som den skal. De anbefaler meg å ta recovery osv, men det har jeg gjort hver gang den har vært inne til rep. Samme feil. Noen som har noe tips hva jeg skal gjøre? Kundeservice på Acer anbefalte meg å sende den inn igjen, men det er jeg litt skeptisk til siden de ikke finner feil... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Taskmgr.exe "ER" oppgavebehandling. Når du avslutter oppgavebehandling vil disse 10-20% cpu bruk oppheves igjen. Lenke til kommentar
advo Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Såklart vet jeg det:p Men når jeg starter oppgavebehandling på hvilken som helst annen PC, så går ikke prossessorbruken opp i det hele tatt. Det meste jeg har på en annen PC her er 4% på taskmgr.exe når den starter. Så det er noe som er helt feil. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Skjer dette uavhengig av om du er på nett eller ikke? Kan jo være en prosess som søker etter tilgjengelige nett eller liknende, men da skulle den jo også ha dukket opp på listen over prosesser... Har du prøvd med en ren installasjon (ikke recovery)? Lenke til kommentar
advo Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg har den ikke koblet til nettet nei. Har slått av trådløsdelen når jeg feilsøkte. Tok en ren installasjon etter den var inne til rep første gangen. Men samme feil da også. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Fatter ikke problemet her. Du liker ikke at når du starter oppgavebehandling at den tar mye CPU, men selvom du vet at dette forsvinner når du stopper oppgavebehandling...? Installer en CPU gadget så får du se hvordan ytelsen er når den ikke er oppe. Eller bruk heller SystemMonitor istedenfor oppgavebehandling. Det hele virker som en bagatel. Jeg har ikke vært borti en PC der CPUen ikke hopper opp når oppgavebehandling kjører. Hvilket OS kjører du? Endret 11. januar 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
advo Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 PCn er som sagt vanvittig treig. Det som er problemet. Så kjører den på mye høyere prossessorbruk enn normalt. Jeg har ca 10bærbar PCer her som prossessorbruken går opp til 4-5% når jeg kjører oppgavebehandlingen. Skal prøve en annen CPU monitor for å se hvor mye den ligger på ved IDLE. PCn er kjøpt i sommer, men jeg har en gammel IBM (!) som løser bla videoredigering kjappere. Så noe er helt klart galt. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) PCn er som sagt vanvittig treig. Det som er problemet. Så kjører den på mye høyere prossessorbruk enn normalt. Jeg har ca 10bærbar PCer her som prossessorbruken går opp til 4-5% når jeg kjører oppgavebehandlingen. Skal prøve en annen CPU monitor for å se hvor mye den ligger på ved IDLE. PCn er kjøpt i sommer, men jeg har en gammel IBM (!) som løser bla videoredigering kjappere. Så noe er helt klart galt. Ja, dette kan tilskrives høy fragmentering av filen pagefilesys.exe i rota på boot disken. For å teste ut dette kan du gå hit og lese, jeg hadde samme problemet som deg, men nå er det borte. Programmet du skal laste ned heter pagedef.exe: http://bmonline.no/forum/viewforum.php?f=4...5d048e5048d76a9 Emnet er: Hvordan fjerne problemer på datamaskinen? Det er et kjempegodt program å kjøre. Det er spesielt ved oppgraderinger av windows installasjonspakker at man får stor pågang av defragmenter i denne pagesys.exe. Les nedover på linken min til du kommer til pagedefrag... Når du har installert dette og kjørt det, så lønner det seg også å gå i sikker modus, sjekk egenskaper for maskinvarer, system i kontrollpanel og se etter dubletter av drivere eller gule utropstegn. Disse sletter du og så installerer du driverne på nytt. Vennligst BmOnline Endret 11. januar 2010 av BmOnline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå