KoKo_ Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei! Har lest litt i nå og da om folk som har tanker om å starte profflag på ski (nå sist her: http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/sk...cle3458541.ece) Jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk, selv om jeg vet at det fungerer utmerket på sykkel. Men i motsetning til sykkel, der det er mer ekstreme fordeler å ligge på hjul og mange etappeløp, så ser jeg ikke helt hvordan dette vil fungere på ski. Og hvor blir det av spenningen og duellene om de faktisk klarer å putte Northug, Cologna og flere av de beste på samme lag? Er skisporten stor nok til at det er mulig å opprettholde en spennende konkurranse mellom profflag? Og hvor blir det av nasjonalfølelsen/gleden om det vinner en tysker/finne/østerriker der det er en nordmann eller tre som har vært "hjelperytter"? Må langrennsporten "totalrenoveres" til å ligne på sykkelsporten, slik at det bare er "tour de ski"-konkurranser hele året? Andre med synspunkter, eventuelt kommentarer om hva som er bra med en slik utvikling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå