Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke start på HP Pavilion tx1345!

Anbefalte innlegg

Først brukte jeg Recovery manager og trykte på systemgjennoppretting. Programmet startet og etter en liten stund skulle jeg starte opp pcen opp igjen og da trykte jeg på slett harddisk. Har puttet i Widows98 cden, men den ville ikke starte fordi det ikke var noe minne. Er det noe håp for å redde denne pcen? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skru ut harddisken og koble den til en annen stasjonær pc. Så kan du kjøre et gjenopprettingsprogram som fikser sletta harddisker.

.. kort sagt, jeg bør levere den på verksted? :p

Men Windows98? En liten stund siden det operativsystemet ble gammeldags...

Eneste cd'en jeg hadde..

Lenke til kommentar

Neida, ikke vits med verksted. Bare husk å ikke skrive noe data til harddisken.

Har du ikke tilgang til en vanlig stasjonær pc? Da er det bare å koble harddisken til strøm og ata/sata-kontakten, restarte pc'n, laste ned et gjenopprettingsprogram og starte det. Er du heldig finner programmet det meste av data. windows må nok installeres på nytt, men du får ihvertfall hentet ut det meste av dokumenter, favoritter, bilder og musikk.

www.recuva.com har et program som kan brukes, men å søke etter "undelete" på google er nok et skritt i riktig retning. Å levere harddisk inn på service koster gjerne en tusenlapp eller tre, så det er for mange ganske utelukket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...