tommy_sn Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei Har Excel 2003, norsk. Jeg har noen spørsmål om søking i xls filer, om dette er mulig. Har følgende katalogstruktut: c:\rapporter\årstall\måned Filene heter rapport.xls_år_mnd_dag.xls Finnes det noen muligeht for å søke etter info i disse filene, og returnere f.eks alle rader som kolonne A har ordet "Bananer" i seg i samtlige filer i disse katalogene? Er takknemmelig for hjelp her.. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Her er en makro som looper igjennom alle filene i en mappe: http://www.contextures.com/xlfaqMac.html#LoopBooks erstatt Msgbox'en med kode som gjør det du ønsker av søking og telling etc etc. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Takk for hjelpen. Hvordan legger jeg inn så det jeg søker etter kommer tilbake til regnearket, med all infoen som ligger på samme rad? Skal f.eks søke etter alle felter i kolonna A som er lik 12. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Du er noe blank i VBA-programmering? Da blir dette for omfattende for et nettforum er jeg redd. Enten hyre en proff til å gjøre jobben, eller brekke ned problemet bit for bit og spørre/lære en og en bit. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Har en viss oversikt om programmeringen, men er ingen ekspert akkurat. Er mer enn fornøyd om jeg bare hade fått et lite eksempel på en søkefunksjon, så blir det prøving og feiling utifra den. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 http://www.techonthenet.com/excel/macros/s..._for_string.php Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Dim oSht As Worksheet Dim L As Long Set oSht = ActiveSheet For L = 1 To oSht.Cells(oSht.Rows.Count, 1).End(xlUp).Row If oSht.Cells(L, 1).Value = "Banan" Then 'action here End If Next Merk at en Excelfil kan inneholde utallige regneark og dermed utallige A-kolonner. Koden må vite hvilke ark (i eksemplet oSht) du vil søke i for hver fil. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå