abene Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 NRK dropper Microsoft Office til fordel for Openoffice.org. Les mer Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Støtter NRK når det gjelder dette. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Tror jeg hadde tatt med meg min egene kopi av Microsoft Office hvis jeg hadde jobbet på NRK Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Flott! OpenOffice fungerer helt glimrende her i huset. Og så er det ikke til å legge under en stol at den nye Mac-looken til MS Office er svært vanskelig å finne frem i hvis man har brukt eldre utgaver som undertegnede har. Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 MS Office støtter jo ODF, så det argumentet ser jeg ikke. Hvorfor ikke si at det er for å spare penger ved å slippe lisenskostnadene? Har aldri møtt noen som faktisk synes Open Office er et bedre og mer effektivt produkt enn MS Office, hvis de har prøvd begge. Lenke til kommentar
ckl77 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Foruten støtten for ODF er vel Open Office mer enn godt nok for den jevne bruker. (har jeg lest et sted) Synes dette er veldig bra, godt at noen bringer referansekatalogen ut i praksis. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 En av de andre grunnene til at de bytter utenom lisenskostnader er at odf støtten i ms office ikke er bra nok. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Flott! Er det forresten 3.2 som kommer med faner? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Her har NRK gjort noe riktig. Og jeg sier bare velkommen etter. I bedriften hvor jeg er IT-ansvarlig gjorde jeg dette byttet julen 2008. Og det har vært vellykket. Jeg måtte riktignok beholde Outlook, men dette var langt billigere enn å benytte hele Office-pakken. Lenke til kommentar
kekepower Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 @Malvado: Nei, den kommer ikke med faner så langt jeg kan se. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Antar at fanene kommer så fort prosjekt renaissanse er ferdig. Ser nå at det muligens kommer etter 3.3 eller senere, dvs muligens til midten av 2010. Oppstartstiden skal også bli forbedret i kommende versjoner så jeg er spent. Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Tror jeg hadde tatt med meg min egene kopi av Microsoft Office hvis jeg hadde jobbet på NRK +1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Tror jeg hadde tatt med meg min egene kopi av Microsoft Office hvis jeg hadde jobbet på NRK +1 Morsomt hvor mange som undervurderer Open office. Sannheten er at OO er under rivende utvikling, merker personlig ENORM forbedring siden jeg startet å bruke OO i 2006. *Kraftig økning i stabilitet. *Økt kompabilitet med MS office. Per dags dato så inneholder faktisk OO alt jeg trenger til hjemmebruk og til min personlige bedrift. Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 MS Office støtter jo ODF, så det argumentet ser jeg ikke. Hvorfor ikke si at det er for å spare penger ved å slippe lisenskostnadene? Har aldri møtt noen som faktisk synes Open Office er et bedre og mer effektivt produkt enn MS Office, hvis de har prøvd begge. ODF-støtte finnes bare i Windows-versjonen (iflg. nrkbeta). Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 NRK for the win. Støtter NRK på dette Lenke til kommentar
Nexx Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 flott! flere skulle ha gjort dette. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 De skifter til noe brukere ikke har kunnskap til. Greit nok i det lange løp at de sparer penger, men første par årene går deres produktivitet ned og support opp. Gradvis integrering av nytt system hadde vert mye bedre. For ikke snakke om ansattes holdning til NRK som selskap, de har noe så fungere utmerket og gjer det kun for å spare penger. Noe de ansatte får 0 ut av og skaper unødvendig holdning mot ledelsen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Flott at flere og flere bruker alternativer til MS-software. Det er den beste måten å få raske forbedringer i begge leire. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Morsomt hvor mange som undervurderer Open office.Sannheten er at OO er under rivende utvikling, merker personlig ENORM forbedring siden jeg startet å bruke OO i 2006. *Kraftig økning i stabilitet. *Økt kompabilitet med MS office. Per dags dato så inneholder faktisk OO alt jeg trenger til hjemmebruk og til min personlige bedrift. Jeg undervurdere ikke open office, men jeg prater av erfaring. De gangene jeg har prøvd oo, så har jeg etterhvert gått tilbake til office. Det samme gjelder spesielt familiemedlemmer som har brukt office opp gjennom årene, som rett og slett nekter. Alle de gangene jeg har prøvd oo, har jeg faktisk tenkt for meg selv at det faktisk verdt en 1000-lapp for å slippe dette. For å si det sånn, den enorme forbedringen trenger oo, og kjenner jeg meg selv rett kommer jeg til å prøve det snart igjen - mest sannsynlig bytter jeg tilbake etter det også Endret 11. januar 2010 av ZyberZone Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 De skifter til noe brukere ikke har kunnskap til. Greit nok i det lange løp at de sparer penger, men første par årene går deres produktivitet ned og support opp. Gradvis integrering av nytt system hadde vert mye bedre. For ikke snakke om ansattes holdning til NRK som selskap, de har noe så fungere utmerket og gjer det kun for å spare penger. Noe de ansatte får 0 ut av og skaper unødvendig holdning mot ledelsen. Dette er tull fra ende til annen. Jeg har selv gjort dette i den bedriften jeg er IT-ansvarlig for, og det er fullt mulig å gjøre dette "over natta", noe jeg faktisk også gjorde. De som er vant til Office vil fort kjenne seg igjen i OpenOffice. Det har vært et par saker der brukere har hatt spørsmål om hvordan ting gjøres. Men som regel har disse "problemene" vært ubetydelige. I den tiden OpenOffice har blitt brukt i bedriften har det vært veldig få brukerproblemer med OpenOffice. Og det er lenge siden jeg fikk en henvendelse som gjaldt OpenOffice. Det er riktig av en bedrift å kutte kostnader der dette kan gjøres relativt enkelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå