Gjest Øyemannen Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Idag så har jeg merket at ved 2 tilfeller, har jeg hatt rykninger i øyet. Virker som om det dunker litt også. Skjedde første gang i 20-tida i kveld, og nå igjen klokka 03:40. Varte ikke noe lenge første gangen, har kansje hatt det i 10 minutter nå, og det har heldigvis avtatt litt Litt ubehagelig følelse, faktisk. Noen som vet hva dette er? Bør jeg ta turen til legen? Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Sikkert bare Lemus. Morsomt navn egentlig. Sikkert ingenting farlig. Lemus eller Tics er krampetrekninger i øyelokksmusklene. Det kommer av at nervetrådene til musklene fyrer hele tiden selv om øyet egentlig ikke skal blunke. Ofte har det sammenheng med stress men det kan komme helt av seg selv uten at man finner noen egentlig årsak. Det er helt ufarlig men kan være ubehagelig når det står på. Edit: Ingen grunn å poste som Gjest for å spørre om slike ting. Endret 11. januar 2010 av SaitekQ Lenke til kommentar
FluFFy- Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) dette er ingen ting å uroe seg over. det er noe som kalles "leamus". akkurat hva det kommer av vet jeg ikke men hatt det maaaange ganger selv og reagerte på akkurat samme måte første gangen jeg la merke til det. så bare ta det med ro og bli fascinert i stede for nervøs. ganske artig greie i grunn Wiki om Lemus Endret 11. januar 2010 av FluFFy- Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Har hatt det også, går over av seg selv. Det skjer vel ikke på begge øynene eller? Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Nå har jeg fått det igjen! På samme øyet, og noe værre enn i går! 3dje gangen på 2 dager! Bør jeg NÅ oppsøke lege? Lenke til kommentar
FluFFy- Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Nå har jeg fått det igjen! På samme øyet, og noe værre enn i går! 3dje gangen på 2 dager! Bør jeg NÅ oppsøke lege? jeg har fått sånt sikkert 10 ganger på EN dag. det varierer med tida. kan gå 10 min mellom hver gang du får det og rett etter kan det ta 2 år før du får det igjen. ved mindre du kjenner det er noen fysisk smerte eller irritasjon, annet enn dunkingen i seg sev, ser jeg ikke nødvendigheten med lege. men for all del, fortsetter du å være urolig over dette er legen mye bedre enn å sitte å uroe seg. det er jo en bekreftelse Lenke til kommentar
Gjest gjest Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 hahaha jeg hadde dette problemet i dag ( hele dagen) det var vanskelig og lese osv, men etter jeg leste dette forsvant det faktisk ... Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Placebo much? Jeg elsker lemus Har det god aldri i øyet omtrent, men har ofte rykninger i f.eks. låret mens jeg sitter i ro. Vet ikke om dette er lemus da. TS: Går nok over Og er som sagt ikke farlig. Ellers, som noen nevnte, du trenger ikke gjesteposte slikt som dette, er ikke et spesielt følsomt tema eller noe. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Er det øyeeplet eller øyelokket? Hvis det er leamus så hjelper det med en tablett magnesium. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Er det et øyebryn (eyelid), lukker selve øyet seg (orbicularis oculi muskelen) eller selve øyeeplet? I så fall kan det være hhv. benign eyelid myokymia, benign essential blepharospasm, eller nystagmus. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Har det stadig vekk på øyelokket, ikke lenge siden det varte i rundt 2 måneder, ikke konstant da selfølgelig. Men kom sånn hver 10 minutter eller noe, var sinnsykt irriterende tilslutt. Og nå har den kommet tilbake igjen. jaja. Leste ett sted at det kan ha noe med mye stress, eller mangel på ett eller annet. Jern eller noe lignende, ingen grunn til å oppsøke lege (med mindre det er noe mere alvorlig enn kun "leamus") Endret 26. mai 2010 av Mr. BadSmile Lenke til kommentar
Knife Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Opplev det selv mange ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå