Gå til innhold

Hvilket språk er det letteste å lære seg?

henrikmisje

Anbefalte innlegg

Hei,

I 2. termin strøk jeg i språkfag. Skjønner nå at dette var lite lurt. Jeg har et halvt år igjen på videregående skole hvor vi ikke har språkfag. Jeg skal ha vitnemål til sommern og må da opp i språk eksamen skriftlig og muntlig(finnes det noen annet måte?).

Jeg lurer da på hvilket språk som er lettest å lære seg? Hvordan? Tips?

Har bare et halvt år.. Jeg skal bare stå i faget!

Setter stor pris på svar!

Endret av henrikmisje
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste og mest fornuftige tipset å gi deg angående eksamen er at du følger med i timen, gjør de leksene du får og altså gjør det du skal. Dersom du følger med såpass kommer eksamen gå helt fint. Det er helt opp til deg selv.

Legger til et passende sitat:

The big secret in life is that there is no big secret. Whatever your goal, you can get there if you're willing to work.

Kanskje ikke de mest motiverende ordene jeg kunne by på. Men jeg kan love at det fungerer.

Endret av Multi-Task
Lenke til kommentar
Hva med det språket du allerede har hatt?

Er jo enklere når man har ett grunnlag å bygge på.

Hadde spansk men kan faktisk ikke si en setning:p

Det beste og mest fornuftige tipset å gi deg angående eksamen er at du følger med i timen, gjør de leksene du får og altså gjør det du skal. Dersom du følger med såpass kommer eksamen gå helt fint. Det er helt opp til deg selv.

Legger til et passende sitat:

The big secret in life is that there is no big secret. Whatever your goal, you can get there if you're willing to work.

Kanskje ikke de mest motiverende ordene jeg kunne by på. Men jeg kan love at det fungerer.

Har ikke timer lengre må lære det på egen hånd. Kan jo ta kveldskurs.... Men hvilket språk skal jeg ta!? :p

Lenke til kommentar
Har ikke timer lengre må lære det på egen hånd. Kan jo ta kveldskurs.... Men hvilket språk skal jeg ta!? :p

Kanskje du bør se på dette på en annen måte... ikke bare noe du må ta men noen som du kan få bruk for.

Hvis det for eksempel er ett land du kunne tenke deg å reise på ferie eller bo en lengre periode senere kan det være litt motiverende.

Tenke etter... ikke bare på hva som er enkelt men også noe du kan bruke senere.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Kanskje du bør se på dette på en annen måte... ikke bare noe du må ta men noen som du kan få bruk for.

Hvis det for eksempel er ett land du kunne tenke deg å reise på ferie eller bo en lengre periode senere kan det være litt motiverende.

Tenke etter... ikke bare på hva som er enkelt men også noe du kan bruke senere.

Jeg har utrolig knapt med tid, har mange andre fag samtidig som jeg skal lære meg språk.

Noe jeg har litt lyst å lære meg er vel fransk, det er et kjempe fint språk men hører det er vanskelig å lære seg.

Jeg har 5 mnd på meg...... Det som er tingen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...