Gå til innhold

Forkurs, intensiv kurs eller ta opp fag? Matte/fysikk


FluFFy-

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt veldig mange varierte grunner for å velge enten eller av disse valgene, men de varierer så veldig og mange av de synes jeg har vært usaklige.

Så derfor snur jeg meg til dere om hjelp. Har dere noen erfaringer eller meninger som kan hjelpe meg til å komme nærmere å finne ut av hvilke av disse tre valgene som er best å ta? skal søke i Trondheim btw.

 

Jeg går nå allmenn påbygg og vurderer å studere Fysikk/fysmat eller Data ingeniør hvor jeg på begge linjene trenger videre matte og fysikk for å heletatt kunne søke.

 

Håper virkelig noen kan hjelpe meg da det ikke er lang tid igjen til søknadsfristene kommer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du har de andre fagene, altså alt unntatt matte og fysikk, som trengs for å komme inn på ingeniør høyskolen, så da må vel forkurset være bortkastet? Intensiv kurs er jeg ikke sikker på hva er? Men er det det halvåret med matte og fysikk du mener så må jo det være ypperlig for en som har gått påbygging og har alle de andre fagene som trengs. Å ta opp fag har jeg selv prøvd, og det er neimen ikke enkelt. Man må ha selvdisiplin og man burde aller helst hatt noen til å forklare det man kanskje ikke skjønner kun ved lesing.

 

Så har du andre ting du kan drive med på høst semesteret vil jeg råde deg til å ta intensiv kurset som varer kun et halvår, MEN vær obs på at du ikke kommer med på forkurs kvoten når du skal søke plass på en ingeniør linje når du går intensiv kurset. For å komme med i kvoten der, må man ta det hele året med forkurset.

 

Men har du selvkontroll og klarer å finne ut av det meste selv, vil jo å ta opp fag være det beste. Man sparer tid og penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...