Gå til innhold

hjemmekinoreceiver

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har lest at mange på nettet har måttet bytte ut "HDMI circuit board" i sin 607 receiver og hatt den på service. Kanskje det er noe lignende her :hmm:

Da blir det vel å løpe rundt på t-banen med en receiver på 20 kg.. ;)

Lykke til :) og håper du poster her dersom du finner løsningen. Kansje andre også som støter på dette problemet.

Lenke til kommentar
Hadde receiveren hos Lefdal i går - de kunne ikke finne noe galt med den. De koblet den til den samme bd-spilleren jeg lånte med meg fra Elkjøp (som ikke fungerte hos meg), og det fungerte helt flott! Det var også koblet til en samsung tv, som også jeg har, bare en nyere modell. Kan det være tv'en min som er vanskelig?

Ting som er i stykker hjemme funker perfekt i butikken, noe som har hørt den før?

Lenke til kommentar

Kjører du BD spilleren med 108P Modeframe 24FS, er ikke alle tver som støtter det. prøv og slå det av dersom denne er enablet. Har en samsung BD2500, onkyo 876 og samsung LE46M86.

Min tv skulle i teorien støtte 24FS men fikk det ikke til å virke, så kjører den i kun 1080P for å få bilde.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Kjører du BD spilleren med 108P Modeframe 24FS, er ikke alle tver som støtter det. prøv og slå det av dersom denne er enablet. Har en samsung BD2500, onkyo 876 og samsung LE46M86.

Min tv skulle i teorien støtte 24FS men fikk det ikke til å virke, så kjører den i kun 1080P for å få bilde.

Jepp, har forsøkt både med og uten 24p aktivert!

Hvis det er snakk om HDMI handshake problemer. Er det sannsynlig at det er BD-spilleren, receiveren eller TV'en som det må gjøres noe med?

• BD-spiller---(HDMI)--->TV = OK!

• BD-spiller---(HDMI)--->Receiver---(HDMI)--->TV = Signalet kommer ikke frem. Det kan ta 10-15 minutter, og så kommer det plutselig, men ikke alltid. Hvis jeg skrur av receiver, og skrur den på igjen, får jeg signalet. Hvis jeg har TV'en stilt på en annen kilde, så mottar receiveren signalet fra BD-spilleren nesten med en gang. Men med en gang jeg skrur tv'en over til riktig kilde, er skjermen svart, og "HDMI" blinker i displayet på receiveren. Jeg har prøvd med tre forskjellige BD-spillere av ulike merker, med samme resultat. Jeg har også hatt receiveren inne der jeg kjøpte den, der den ble koblet sammen med en av de BD-spillerene jeg har prøvd og en samsung tv. Der fungerte alt fint, så de mente feilen lå i TV'en. Firmware på både receiver, bd-spiller og TV er oppdatert.

• BD-spiller---(component/optisk lydkabel)--->Receiver---(HDMI)--->TV= OK!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...