Gå til innhold

Tråden for Geek- / Nerdevitser

FluFFy-

Anbefalte innlegg

Del Din(e) beste Geek- / Nerdevits(er).

Quotes blir også tatt godt i mot men ikke bare ta C/P av de vi alle har hørt så mange ganger før. Kom men noen knallbra og orginale :D

Mitt bidrag:

Two atoms walk into a bar

One turns to the other and say:

"Oh, I think I just lost an electron"

The otherone says:

"Are you sure?"

"Yes, I`m positive!"

Endret av FluFFy-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får håpe jeg forteller den riktig nå da, husker ikke helt hvordan den gikk:

En matematikker og en fysiker blir begge ført inn i en gymsal, der det på den andre siden sitter en pen naken jente i en stol. Jenten sier da at "Den av dere som kommer bort til meg vil få natten i deres liv, men for å komme bort til meg må dere først gå halve avstanden i ett skritt, og så halve avstanden av den resterende avstanden og så halve avstanden av denne igjenn osv osv". Fysikker begynner straks og hopper halve gymsalen i et steg, for så å gå en fjerdedel, for så å gå en åttende del osv. Matematiker sier da med en gang til fysikeren "din tulling, dersom du hadde frisket opp i matte kunskapene dine så vet du at dette mønsteret konvergerer og du vil aldri nå helt frem til jenten". Da svarer fysikeren med et smil "Men etter noen itterasjoner til så vil jeg være nærmt nok for alle praktiske anvendelser"

En annen vits som er bygd på samme prinsipp lyder som følger:

Et uendelig antall matematikkere kommer inn på en bar for å feire, den første matematikkeren sier til bartenderen at han gjerne vil ha en øll. Den neste bestiller en halv øll, den neste bestiller en fjerdedels øll, den neste bestiller en åttendels øll osv osv. Bartenderen sukker og sier "dere får dele det opp selv" og tapper 2 øll.

EDIT: kan slenge på en siste en:

En matematikker, en fysiker og en biolog sitter på en kafe og nyter en kopp kaffe. På andre siden er det en bygning. Først ser de 2 mennesker gå inn i bygningen uten å tenke noe mer over det. Så etter en stund ser de 3 mennesker som går ut, hvor på fysikeren sier " Merkelig, her stemmer tydeligvis ikke denne målingen med den forgie, ettersom resultatene ikke samsvarerer", da svarer biologen at "det er jo opplagt at de har reprodusert seg og at målingene stemmer". Etter det skyter matematikkeren inn " Nå må bare en person gå inn igjenn, så er bygningen tom igjenn"

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Hehe.

Kan jo nevne noen fra butleren i Fallout 3 =D

A neutron walk into a bar and says, " how much for a drink?" To which the bartender replies, "for you no charge."

Photons have mass? I didn't even know they were catholic. ^^

Kan kaste på en egen ...

Hva liker fysikere best i en Baseball kamp?

Bølgen.

Lenke til kommentar

Oh matematikeren fysikeren og statistiker/ingeniøren etc vitsene passer bra her altså :p

En matematiker, fysiker og en statistiker er på leirdueskyting. Alle får et skudd hver. Først er det matematikeren, som skyter en halv meter over leirduen. Deretter er det fysikeren som skyter en halv meter under. Da utbryter statistikeren, der fikk vi den!

En matematiker, fysiker og ingeniør er på jobbintervju. Først inn er matematikeren. Intervjuet går som normalt før intervjueren på slutten stiller spørsmålet, hva er 2+2. Matematikeren overveldet av spørsmålet blir usikker, tenker seg godt om før han svarer: det konvergerer mot et endelig tall. Deretter er det fysikeren sin tur. Intervjuet foreløper på samme måte, når det elementære spørsmålet kommer opp blir også fysikeren forvirret, men svarer etter en stund 4. Så er det ingeniøren sin tur. Intervjuet foreløper på samme måte. Når spørsmålet om 2+2 dukker opp reiser ingeniøren seg opp og går mot døren, men istedenfor å gå ut vrir han om låsen og kommer tilbake til intervjueren før ha sier: "Hvor mye vil du at det skal være?"

Har mange flere men kan jo ikke ta alt på en gang.

Og en på engelsk:

A plane was on its way from Poland to New York. On the way down to the airport the pilot took a turn to the left of the statue of liberty. (This was before the terrorist laws.). But suddenly the plane stalled and crashed into the ground. An investigation was set up to find out why it had crashed. Among the people in this investigation was a Control Engineer. After much work, the investigators had a meeting, the leader presented that they had really no clue to why the plane had crashed, and experts from every field of science concluded with the same. This lead the Control Engineer to stand up, while he said, the solution is quite simple really. Do you know why?

Requires Control Theory (to understand joke)

The plane coming from Poland had a lot of Poles (here people from Poland) as passengers. So when they passed the statue of liberty all the Poles moved to the right half plane to see the statue. And from control theory: The Poles moved to the right half plane, and the system became unstable!

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
En matematikker og en fysiker blir begge ført inn i en gymsal, der det på den andre siden sitter en pen naken jente i en stol. Jenten sier da at "Den av dere som kommer bort til meg vil få natten i deres liv, men for å komme bort til meg må dere først gå halve avstanden i ett skritt, og så halve avstanden av den resterende avstanden og så halve avstanden av denne igjenn osv osv". Fysikker begynner straks og hopper halve gymsalen i et steg, for så å gå en fjerdedel, for så å gå en åttende del osv. Matematiker sier da med en gang til fysikeren "din tulling, dersom du hadde frisket opp i matte kunskapene dine så vet du at dette mønsteret konvergerer og du vil aldri nå helt frem til jenten". Da svarer fysikeren med et smil "Men

Skal det ikke være en ingeniør og en matematiker (ingeniører har jo som kjent en mer praktisk tilnærming til matematikken)?

A mathematician went insane and believed that he was the differentiation operator. His friends had him placed in a mental hospital until he got better. All day he would go around frightening the other patients by staring at them and saying "I differentiate you!"

One day he met a new patient; and true to form he stared at him and said "I differentiate you!", but for once, his victim's expression didn't change. Surprised, the mathematician marshalled his energies, stared fiercely at the new patient and said loudly "I differentiate you!", but still the other man had no reaction. Finally, in frustration, the mathematician screamed out "I DIFFERENTIATE YOU!"

The new patient calmly looked up and said, "You can differentiate me all you like: I'm e to the x."

Lenke til kommentar
Så du mener at verdens høyeste siffer befinner seg i totalls-systemet?

Joda, logisk?

Siden dette er en Geek/Nerdevitsetråd så vil jeg anta at vi kjører totallsystemet som standard. ;)

Men skal man finne det virkelig høyeste sifferet uten å spesifisere hvilket tallsystem det er så må man først finne det "høyeste" tallsystemet. Det "høyeste" tallsystemet er basert på det høyeste tallet, altså uendelig. Så derfor er verdens høyeste siffer uendelig, så de som svarte "fantasillioner billioner millioner" var nærmere enn han som svarte 9. ;)

Lenke til kommentar
A mathematician went insane and believed that he was the differentiation operator. His friends had him placed in a mental hospital until he got better. All day he would go around frightening the other patients by staring at them and saying "I differentiate you!"

One day he met a new patient; and true to form he stared at him and said "I differentiate you!", but for once, his victim's expression didn't change. Surprised, the mathematician marshalled his energies, stared fiercely at the new patient and said loudly "I differentiate you!", but still the other man had no reaction. Finally, in frustration, the mathematician screamed out "I DIFFERENTIATE YOU!"

The new patient calmly looked up and said, "You can differentiate me all you like: I'm e to the x."

The the mathematician answered: "Hi, I'm d/dy"

Lenke til kommentar
Så du mener at verdens høyeste siffer befinner seg i totalls-systemet?

Joda, logisk?

Siden dette er en Geek/Nerdevitsetråd så vil jeg anta at vi kjører totallsystemet som standard. ;)

Men skal man finne det virkelig høyeste sifferet uten å spesifisere hvilket tallsystem det er så må man først finne det "høyeste" tallsystemet. Det "høyeste" tallsystemet er basert på det høyeste tallet, altså uendelig. Så derfor er verdens høyeste siffer uendelig, så de som svarte "fantasillioner billioner millioner" var nærmere enn han som svarte 9. ;)

sier meg enig med deg på akkurat den gåta. men generellt innenfor geek nerd humor kommer det helt ann på fortellinga hva som er standar. vi har jo et eks lenger opp med binary people vitsen.

så er nok bare å spesifisere bedre, dog det kunne vært vanskelig uten å hinte for mye i en gåte

Lenke til kommentar

Kanskje verdens morsomste, men jeg synes den ser ganske kul på t-skjorte:

Johnny was a chemist's son,

But Johnny is no more.

What Johnny thought was H20

was H2SO4.

Q: Why do chemists call helium, curium and barium the medical elements?

A: Because if you can't helium or curium, you barium!

An electron sitting in a prison asked a second electron cellmate, "What are you in for?" To which the latter replied, "For attempting a forbidden transition."

:!:

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
En matematikker og en fysiker blir begge ført inn i en gymsal, der det på den andre siden sitter en pen naken jente i en stol. Jenten sier da at "Den av dere som kommer bort til meg vil få natten i deres liv, men for å komme bort til meg må dere først gå halve avstanden i ett skritt, og så halve avstanden av den resterende avstanden og så halve avstanden av denne igjenn osv osv". Fysikker begynner straks og hopper halve gymsalen i et steg, for så å gå en fjerdedel, for så å gå en åttende del osv. Matematiker sier da med en gang til fysikeren "din tulling, dersom du hadde frisket opp i matte kunskapene dine så vet du at dette mønsteret konvergerer og du vil aldri nå helt frem til jenten". Da svarer fysikeren med et smil "Men

Skal det ikke være en ingeniør og en matematiker (ingeniører har jo som kjent en mer praktisk tilnærming til matematikken)?

Godt mulig det, jeg hørte den med matematiker og fysiker, både fysikere og ingenører har mer praktisk anvendelse av mattematikk en mattematikere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...