Gå til innhold

SMS kommer ikke fram

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et merkelig problem jeg håper noen kan hjelpe meg med:

Kjæresten min studerer i Trondheim og jeg bor i Oslo. Fram til i går kveld har mobilkommunikasjon fungert perfekt, men nå skjer noe rart...

Hun får sendt meg sms. Jeg prøver å sende henne sms, men de kommer ikke fram. Meldinger som er sendt i går, har ennå ikke kommet fram (nesten 24 timer etterpå). Jeg har sendt sms til meg selv og til en kompis og det kommer fram som det skal. Vi trodde da det var noe med mobilen til kjæresten min.

Men.....

Hun får en venninne som bor på samme gang til å seg en melding og den kommer fram med en gang...

Hva kan ha skjedd? Det har vært perfekt dekning og null problemer fram til nå. Vi får ringt, hun får sendt sms til meg men jeg får ikke sendt sms til henne.

Hvad nu?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg og eit syskenbarn skulle sende mms til kvarandre ein gong for eit par år sidan. Eg hadde Netcom (One Call), og ho hadde Telenor. Meldingane kom ikkje fram nokon veg. Eg testa Telenor-Telenor, Netcom-Netcom og Telenor-Netcom. Det viste seg at det var berre Telenor<->Netcom som ikkje kom fram. Så etter ca eit halvt døgn løsna det, og meldingane poppa opp den eine etter den andre.

Lenke til kommentar

Hehe, satser på å holde på samme dama.

Nåvel. Jeg har prøvd å sende sms med mitt sim-kort i en annens mobil. Den kom heller ikke fram. Skal se om hun kan få gjort det samme.

Snakket med tele 2, og de sa siden jeg fikk sendt til meg selv og til andre (enn kjæresten min, måtte feilen ligge hos henne.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet fra tid til annen, og har vært forfulgt av dette i alle år. Uansett hva slags mobil og operatør jeg har brukt.

Kanskje jeg bare er uheldig, og kanskje du også har blitt det?

Noen, spesielt en kompis av meg, klager stadig vekk på at han aldri kommer igjennom til meg. Han får ikke ringt meg og han får ikke sendt meg melding. Han får i det minste feilmelding da, hos meg står det "Melding sendt" uten at mottakerne noen ganger ikke får den. Sier de, da. Så jeg må jo stole på at det stemmer.

Jeg har full dekning, så jeg lurer på hvor feilen ligger.

Lenke til kommentar
Snakket med tele 2, og de sa siden jeg fikk sendt til meg selv og til andre (enn kjæresten min, måtte feilen ligge hos henne.

Det samme vil nok hennes operatør si om deg?

For hu kan jo sende til seg selv? + andre uten om deg.

Endret av War
Lenke til kommentar

Hei.

Slik er ståa:

Hun har Telenor, jeg har Tele 2

Hun får sendt til meg

Hun får ikke mine meldinger.

Jeg får sendt til andre med telenor (videresender identisk melding som jeg har prøvd å sende til kjæresten min).

Har prøvd å putte sim-kortet mitt inn i andre telefoner og sendrt meldinger til henne. Kommer ikke fram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...