China Burger Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Naa har jeg nettopp fatt installert seneste Ubuntu 9.10 paa min Asus eee maskin. Men jeg finner ikke ut av hvordan den automatisk finner traadlose nettverk i omraadet, finner bare noe wireless der jeg selv maa gjore ting manuelt. Vet noen om Ubuntu har en funksjon som finner traadloese nettverk selv? Det hadde jo tross alt den andre Linux versjonen jeg hadde, som jeg mener var Xandros. Visst ikke Ubuntu 9.10 har slik versjon, hvordan kan en faa det? Visst ikke det er mulig. Vet noen om Easy Peasy Linux har det? I disse tider er iallefall jeg avhengig av at jeg har ett program etc som selv finner evt. wireless network som maatte vaere innen rekkevidde. Endret 10. januar 2010 av IDF Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Bruk programmet wicd. Det skal følge med Ubuntu, sjekk pakkebrønnen. Til informasjon: Det er et krav om at emnetittelen skal inneholde minst 3 ord og være beskrivende for innholdet i tråden. Se forumets retningslinjer. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Bruk programmet wicd. Det skal følge med Ubuntu, sjekk pakkebrønnen. Til informasjon: Det er et krav om at emnetittelen skal inneholde minst 3 ord og være beskrivende for innholdet i tråden. Se forumets retningslinjer. Takk for svar. Jeg har ordnet emne tittelen naa fra ubuntu wireless. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Jo det skal være der. Se oppe et hjørne, der er det et ikon som viser trådløstilkoblingen din. Trykk en gang på den, der får du opp tilgjengelige nettverk. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Jo det skal være der. Se oppe et hjørne, der er det et ikon som viser trådløstilkoblingen din. Trykk en gang på den, der får du opp tilgjengelige nettverk. Takk for info. Der fant jeg noe som heter Network Manager Applet 0.7.996. Saa da er det problemet loest. Jeg rotet under system, som Network Connections og Network tools. Men naa fant jeg det jeg lette etter oppe i hoegre hjorne. Endret 10. januar 2010 av IDF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå