TMB Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Hei. I dag oppdaget jeg at min TV har 8 døde piksler, hvorav 6 er grønne, 1 er blå og 1 er rød. Er det ikke slik at det er 5 års reklamasjonsrett på TV-apparater? Kjøpte den på Elprice for rundt 3-4 år siden. Tror jeg betalte 6.999,- (har kvittering) Det er en 32" HD-ready TV av merket Decktron. Har jeg rett på ny TV? I så fall, en ny TV til verdi av det jeg betalte? Takk :] Endret 10. januar 2010 av timb Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Hei, Tviler på om du kommer noen vei med dette. Alle produsenter har en standard de holder seg til ang. døde pixler, og 6 på en 32" skjerm er godt innenfor spesifikasjonene med mindre de er konsentrert til et lite område på skjermen. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) 5 av pikslene er veldig nærme hverandre på høyre side, mens den siste er isolert for seg selv midt på. EDIT: Fant nettopp to til. Så 8 totalt. :/ EDIT 2: Herregud, er enda noen til som ikke lyser så sterkt :/ Tror det er oppe i 10 nå Er så vanskelig å telle. Endret 10. januar 2010 av timb Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Har de vært der hele tiden, og om så, hvorfor har du ikke gjort noe med det tidligere? Les litt mer om standarden de fleste LCD produsenter følger, ISO 13406-2, her. Med mindre produsenten har gitt den en null-dødpixel-garanti, så er det denne som gjelder i vurderingen om det evnt er grunnlag for å kalle det en mangel. I tillegg må tidsaspektet vurderes. Om dette skulle være en mangel i henhold til forbrukerkjøpsloven så vil en omlevering gi deg en ny vare med tilsvarende eller bedre spesifikasjoner. Ny vare blir ikke vurdert opp imot pris. Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Med mindre produsenten har gitt den en null-dødpixel-garanti, så er det denne som gjelder i vurderingen om det evnt er grunnlag for å kalle det en mangel. I tillegg må tidsaspektet vurderes. En grunn til at jeg har Samsung Pixelgaranti på omtrent alle type skjermer. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Dette har oppstått nylig, da jeg har sittet nærme skjermen tidligere og da har jeg ikke lagt merke til det. Man kan tydelig se feilen om man sitter en halvmeter unna. Endret 10. januar 2010 av timb Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Det hørtes merkelig ut. Men, i følge artikkelen eg linket til, så er dette mest sannsynlig en låst pixel, ikke en død en. Dette er mao noe som kan skje og noe som kanskje kan løses: se defective pixel Lenke til kommentar
hernil Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 I utgangspunktet er denne tråden et spørsmål om reklamasjonsrett og jeg flytter den derfor til kategorien Forbrukerrett. Hvis den derimot skulle utvikle seg til en "redd pixlene" -tråd (eller hvis den vinklingen er ønsket av TS) så kan noen sende meg en PM så flytter jeg den tilbake. Tilbakemeldinger og spørsmål kan tas på PM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå