Gå til innhold

Hva syns dere en Canon 70-200 F4 IS er verd?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en slik, og lurer på hva dere syns er en fornuftig pris på et slikt norsk kjøpt objekt? Nypris rundt om her i byen er 9995,- høres ca 7000 ut som en ok pris om det er strøkent? Jeg ser at samme objektiv med 2.8 non IS ligger ute til 6000, og dette er jo et dyrere objektiv.. Men kanskje ikke like intr siden det er uten IS?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

70-200mm f/4L IS og f/2.8 uten IS har lenge kostet omtrent det samme. For en måneds tid siden kostet faktisk sistnevnte en tusenlapp mindre nytt. 9500 mot 10500 for f/4L IS.

Jeg har selv 70-200mm f/4L IS og føler det er verdt de 8300,- jeg betalte for det (inkludert frakt) og vel så det. Har ikke brukt det så mye ennå, men det endrer seg til høsten.

Jeg kjøpte mitt fra USA når dollaren var på sitt laveste og objektivet kostet 10500 her tillands. Dollaren er fremdeles veldig god, så du kan nok få det nytt for under 9000 inkludert både mva. og frakt. Men så har jo prisen gått noe ned her i Norge også.

7000 brukt er det definitivt verdt, dersom det er godt behandlet og kvittering medfølger.

f/2.8 uten IS vs f/4 IS kommer veldig ann på behovene. Er det kritisk med raske lukkertider for å fryse action, og dette er hovedbruken, er det ingenting som utkonkurerer f/2.8L-versjonen. Til mer generelt bruk, og da spesielt mye håndholdt bruk, der lav vekt er et pluss og kamerashake fort kan ødelegge bilder er f/4L IS gull.

Lenke til kommentar

Sier meg enig med Andreasfe her, en pent brukt utgave av dette objektivet er definitivt verdt kr 7000,- på bruktmarkedet.

I tillegg til det Andreasfe skriver så er jo vekt og størrelse et moment man bør være oppmerksom på. F4 utgaven av 70-200mm er betydelig mindre og lettere enn f2.8 utgaven og et objektiv som blir liggende på hylla fordi det er for stort/tungt til å drasse med seg tar forferdelig dårlige bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...