DarrenShan Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 hallo, sitter her med et powercolor radeon 4870 1gb kort og ATI CCC. kortet er jo produsert av powercolor, men det virker jo med ATI CCC? og har også hørt noen har valgt bort CCC og heller gått for andre programmer som riva tuner, bør jeg bruke riva tuner? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 PowerColor produsere ikke skjermkort, det er per dags dato kun ATI og nVidia som produsere skjermkort. Det PowerColor gjør er å selge Radeon HD 4870 kortet. RivaTuner og CCC, eller Catalyst Control Center som det heter er to forskjellige programmer. RivaTuner blir brukt til å tune skjermkortet, ofte brukt til overklokking av skjermkort. Catalyst Control Center blir brukt til å endre innstillinger på skjermkortet, som eksempoelvis: endre skjermoppløsning og skru av/på Anti-Aliasing. For å svare på spørsmålet, så er ikke Catalyst Control Center nødvendig, det er skjermkort driveren som er nødvendig. Men uten Catalyst Control Center vil det bli vanskeligere å utføre diverse innstillinger, om det skule bli nødvendig. Det du også kan gjøre er å installere Catalyst Control Center og deretter stoppe programmet fra å starte med Windows. På denne måten kjøres Catalyst Control Center kun når du selv starter programmet manuelt. Lenke til kommentar
DarrenShan Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 PowerColor produsere ikke skjermkort, det er per dags dato kun ATI og nVidia som produsere skjermkort. Det PowerColor gjør er å selge Radeon HD 4870 kortet. RivaTuner og CCC, eller Catalyst Control Center som det heter er to forskjellige programmer. RivaTuner blir brukt til å tune skjermkortet, ofte brukt til overklokking av skjermkort. Catalyst Control Center blir brukt til å endre innstillinger på skjermkortet, som eksempoelvis: endre skjermoppløsning og skru av/på Anti-Aliasing. For å svare på spørsmålet, så er ikke Catalyst Control Center nødvendig, det er skjermkort driveren som er nødvendig. Men uten Catalyst Control Center vil det bli vanskeligere å utføre diverse innstillinger, om det skule bli nødvendig. Det du også kan gjøre er å installere Catalyst Control Center og deretter stoppe programmet fra å starte med Windows. På denne måten kjøres Catalyst Control Center kun når du selv starter programmet manuelt. tusen takk for svar, har akkurat gjort det(fjernet fra oppstart), men hadde tenkt å avinstallere det siden jeg aldri brukte det. et siste spørsmål, når jeg gjøre endringer i CCC, vil de gjelde selv om jeg slår av programmet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå