Gå til innhold

Hva mener dere er best av 2D og 3D spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er best 2D eller 3D? Må si at jeg er svak for de gamle 2Dspillene, men det blir ferre og ferre. Monkey Island mista for eksempel mye av sjarmen med 3D grafikk. Hva mener dere?

Maplestory er jo et driiit kult 2D spill da

ikke egentlig....

Grafikken i maplestory er helt grei, men spillbarheten er crap.

Jeg er en fan av gjennomført 2D grafikk og kan være enig i at det var mange gode spill før i tiden som overgår enkelte spill i dag.

Nå er ikke jeg så veldig gammel, så jeg husker ikke amiga og C64, men Rayman på PS1 ble spilt nesten hver dag fra jeg fikk det til PS1 ble byttet ut.

Lenke til kommentar

2D er kriminelt underrepresentert i spel for tida. Eg meiner framleis at til dømes Castlevania: Symphony of the Night, Zelda: Link to the Past og det litt nyare Braid ser langt betre ut enn dei fleste PS2-spela.

Her er for øvrig eit flott 2d-spel som minnar ganske om Braid. Det tek bare cirka 30 minutt å koma seg gjennom det.

http://www.kongregate.com/games/2DArray/th...mpany-of-myself

Lenke til kommentar

Ser du nevnte Castlevania? Du har vel prøvd "oppfølgerne" til Symphony of the Night? Circle of (et eller annet), Harmony of Dissonance og Aria of Sorrow på GBA, samt Dawn of Sorrow, Portrait of Ruin og Order of Ecclesia på DS?

Og jada, Dawn of Sorrow er en direkte oppfølger til Aria of Sorrow. Du får til og med en ekstra ting om du har en Aria-save i DS'en når du starter Dawn of Sorrow. ;)

Lenke til kommentar
Ser du nevnte Castlevania? Du har vel prøvd "oppfølgerne" til Symphony of the Night? Circle of (et eller annet), Harmony of Dissonance og Aria of Sorrow på GBA, samt Dawn of Sorrow, Portrait of Ruin og Order of Ecclesia på DS?

Og jada, Dawn of Sorrow er en direkte oppfølger til Aria of Sorrow. Du får til og med en ekstra ting om du har en Aria-save i DS'en når du starter Dawn of Sorrow. ;)

Vel, eg har jo sett litt på det. Trur eg kjøper iallfall eitt av spela til GBA-en. DS-spela ser jo fetast ut, men eg har diverre ikkje råd til DS-en akkurat no. Kanskje om eit par veker/månader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...