Bonnskij Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Er ferdig med førstegangstenesten no, og er tilbake i fullt arbeid. Men har planer om å utvide utdannelsen med ein bachelor. I Norge blir det heilt håplaust med karakterkrava som stillest, så eg vil då hoppe utanlands, då det verker som om krava der ikkje er like strenge på sjølve vitnemålsbiten. Tingen er at kun ein skule eg har funne så langt har anbefalte karakterar for norske studentar. Resten har andre karaktersystem, som IB, GCSE, AS, BTEC osv i tillegg til engelsktestkrav innom TOEFL og IELTS f.eks. Eg skjønar rett og slett ikkje mykje av nokon av delane, om det er mogleg å settje det om i norske karakterar, korleis og kor det eventuelt kan gjerast. Håper nokon kan hjelpe meg vidare med det her. Eg sit fast må eg innrømme. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Hvor og hva har du lyst til å studere? Forøvrig så teller ikke realfags/alders/etc-poeng i utlandet ved oppsummering, bare så det er sagt. Om du har god forståelse av engelsk er en eventuell TOEFL/IELTS-test barnemat. www.studyacrossthepond.com for studier i Storbritannia. Jeg tror desverre at du er litt seint ute for å søke opptak til neste høst (i hvert fall i S.britannia) Endret 10. januar 2010 av ahpadt Lenke til kommentar
Bonnskij Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Det er eit fett kva land eg studerer i, berre skulen er bra. Vil studere fysioterapi. Har treårig idrettslinje med sekundærvitnemål og generell studiekompetanse. Teller militæret på positivt vis? Klarte å finne litt om testane i stad, det skal altså ikkje vere noko stort problem å oppfylle krava? Takk for svar. Endret 10. januar 2010 av Bonnskij Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Kravene bør ikke være så veldig vanskelige, kommer ann på hva slags universitet du vil søke deg etter. Jo 'bedre'/mer anerkjente de er, jo vanskeligere er det å komme inn. Ta kontakt med folkene på siden jeg linket til! Lenke til kommentar
Bonnskij Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Will do. Thanks alot Lenke til kommentar
master air Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Hvis du vil studere fysioterapi og jobbe i Norge etter endt utdannelse kan du ikke studere i alle verdens land. Et land som er populært å studere det i er Danmark. Det er flere skoler der som av en del innen bransjen ser på som bedre enn den norske utdanningen. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Da er også England en mulighet, som study across the pond har til http://www.studyacrossthepond.com/degree.asp?degree=49 edit 2: og det er forresten ikke for sent å søke til England for høsten, om du søker gjennom f.eks. study across the pond. Siden det er rullerende opptak er det jo lurt å gjøre det så raskt som mulig, men per definisjon er det opptak til studiestart i september Endret 10. januar 2010 av pinnsvin Lenke til kommentar
Bonnskij Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Hmmm, eg ser no for meg at dei fleste europeiske land samt i Australia vil få utdannelse som er godkjent i Norge, men tar eg feil då? England ser ut som ein god moglegheit ja. Og når across the pond skal på messe i Bergen, kan eg jo vurdere å køyre dit for å høyre kva dei har å seie, samt prate med representantane for dei forskjellige universiteta. Edit: Jau då legger eg meg i selen, med å skaffe alle papirer eg kan. Må vel kanskje slenge meg på ein engelsk-test så fort som råd og då? Blir mykje styr på kort tid det her Endret 10. januar 2010 av Bonnskij Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Hvis du tenker på England så er det ikke sikkert de krever engelsktest. Så lenge man har minst 4 som standpunkt bruker det å gå bra, men hvis de trenger en test vil de si ifra Lenke til kommentar
Bonnskij Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Har 4 i standpunkt på Engelsk ja. Angrer på at eg ikkje viste meir innsatts på vidaregåande, for eg er igrunn betre enn det, men slik er det. Det er lett å vere etterpåklok. Nei no er det på ide eg legg meg. Må opp kvart på seks for å gå på jobb. Takk for all hjelp så langt, og om nokon har meir informasjon å dele så blir eg jækla glad for det. God natt :!: Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hei! Jeg har nettop kommet inn på fysioterapi på Bjørknes. Koster ca. 70k for første året da man studerer i Oslo, deretter drar man 2 år til Nederland. Virker som et bra opplegg som jeg tror jeg skal satse på. Snittet er heller ikke så høyt der så om du er motivert og har greie karakterer kommer du inn Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) Hvis du tenker på England så er det ikke sikkert de krever engelsktest. Så lenge man har minst 4 som standpunkt bruker det å gå bra, men hvis de trenger en test vil de si ifra Jeg har 4 i engelsk og rådgiveren min sa at jeg skulle ta test i tillegg. Kanskje det varierer fra universitet til universitet. Tok IELTS-test hos Folkeuniversitetet i Oslo. Var en veldig intens prosess siden man måtte komme gjennom veldig mye stoff på særdeles lite tid. Jeg fikk Overall Score 7.5 (9.0 totalt mulig) så er fornøyd. Uansett, fint at du fant noe. Endret 13. mai 2010 av ahpadt Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Ja kan godt hende det varierer, vet bare at de 5 universitetene jeg søkte på krevde alle karakter 4 eller høyere, eller den IELTS testen, men ja, bra du fant noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå