Orjanp Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Tele2 har solgt bredbåndsdelen til NextGenTel. Og alle abonnementene flyttes over etterhvert. Det skulle skje med følgende lovnad. http://www.tele2.no/kundeservice/adsl-informasjon.html * NextGenTel vil overta ditt bredbånds/bredbåndstelefoni abonnement slik det er i dag * Overflyttingen til NextGenTel innebærer ikke endrede vilkår for deg Nå har det seg slik at av en eller annen grunn så får vi nå fått 60 kroner i vedlikeholdsavgift fra Telenor selv om vi har både fasttelefon og adsl. Årsaken til dette er at adsl forbindelsen og fasttelefonen ikke er på samme kabelpar. Dette ifølge Tele2 sin kundeservice. Først og fremst, hva betyr «samme kabelpar», er det to kabler inn til huset, eller det noe inne i sentralen? Når overflyttingen skulle skje med overnevnte lovnad, kan de da gjøre et grep som gjør at prisen på produktet endres? Greia er den at det visstnok ikke er noe problem å endre dette, det er bare å kontakte NGT, så skulle de ordne det. Men da dette ble flyttet, burde ikke da Tele2 sørget for at det kom på samme kabelpar med det samme, slik at denne unødvendige ekstrakostnaden ble unngått? Ørjan... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg forstår ikke helt nå - er kostanden en engangskostand som kom som følge av bytte, eller en fast kostnad per måned/år som vil medføre endring i vilkårene? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Det er nok linjeleie du har fått ekstra, men høres merkelig at de nå skal ha koplet deg over på noe annet. Kjenner ikke så mye til det tekniske, men vil tro det da måtte en montør til for å fysisk kople deg over på evt. et annet trådpar hvis du har det inn til boligen. Burde være en smal sak for NGT å ordne opp i. Lenke til kommentar
jic Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Tele2 har solgt bredbåndsdelen til NextGenTel. Og alle abonnementene flyttes over etterhvert. Det skulle skje med følgende lovnad. http://www.tele2.no/kundeservice/adsl-informasjon.html * NextGenTel vil overta ditt bredbånds/bredbåndstelefoni abonnement slik det er i dag * Overflyttingen til NextGenTel innebærer ikke endrede vilkår for deg Nå har det seg slik at av en eller annen grunn så får vi nå fått 60 kroner i vedlikeholdsavgift fra Telenor selv om vi har både fasttelefon og adsl. Årsaken til dette er at adsl forbindelsen og fasttelefonen ikke er på samme kabelpar. Dette ifølge Tele2 sin kundeservice. Først og fremst, hva betyr «samme kabelpar», er det to kabler inn til huset, eller det noe inne i sentralen? Når overflyttingen skulle skje med overnevnte lovnad, kan de da gjøre et grep som gjør at prisen på produktet endres? Greia er den at det visstnok ikke er noe problem å endre dette, det er bare å kontakte NGT, så skulle de ordne det. Men da dette ble flyttet, burde ikke da Tele2 sørget for at det kom på samme kabelpar med det samme, slik at denne unødvendige ekstrakostnaden ble unngått? Ørjan... Hvis du både har ADSL og fast telefoni så skal du ikke trenge å betale for linje leie, jeg måtte betale linje leia ekstra pr måned etter jeg sa opp min fasttelefon. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Christian86: Det er en endring som medfører at jeg må betale 60 kroner ekstra pr. måned. Datating: Ja det burde det, men problemet er at abonnementet mitt visstnok er fryst i påvente av flyttingen. Dermed kan det for øyeblikket ikke gjøres noe. Hvis det benyttes to trådpar, hvorfor har jeg da en splitter i huset? Skulle det da ikke vært en ekstra kontakt i huset kun til Internett? Får skille ut den tekniske biten til en egen tråd på nettverksforumet. jic: Nettopp. Det skulle man jo tro, men i følge Tele2 sin kundeservice har jeg Internett på et annet trådpar enn telefonen. Derfor må jeg betale linjeleien til Telenor i tillegg. Ikke nok med det, jeg betaler også full pris på telefonabonnementet til Tele2 til tross for at det skal være litt billigere dersom man har adsl i tillegg. Får ta en telefon til dem i ettermiddag dersom det ikke lar seg løse ved mailen jeg sendte i går kveld. Endret 11. januar 2010 av Orjanp Lenke til kommentar
Calondriel Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei, Jobber selv i bransjen, så jeg kan sikkert svare litt mer utfyllende på dette. Det som har skjedd er at telefonforbindelsen din er tilknyttet en sentral, mens bredbåndsforbindelsen er tilknyttet en annen. Ettersom bredbåndet dermed ikke går på samme linje, er det vanskelig å få registrert fritak for linjeleien så lenge nummeret på bredbåndslinjen ikke matcher den for telefonlinjen. Men siden du faktisk allerede betaler for linjeleie, og telefonen er registrert på samme adresse som bredbåndet, burde du kanskje sende en skriftlig klage om du ikke får gjennomslag. http://www.nextgentel.no/om/kontakt/ Under "E-post" finner du eposten du kan sende den til, vil jeg tro. Ettersom NGT sikkert holder på å flytte abonnementene over til deres systemer, er det sikkert frys på abonnementene en stund. Det er smal sak for de å vente til å utføre endringene til dette er over. Jeg har også en venn som hadde samme problem som deg med faktura. Etter nærmere gjennomgang så vi at rabatten fortsatt kom frem på fakturaen han får fra tele2. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Hvordan kan det ha seg at jeg hele tiden har benyttet splitter? Link til tråd som tar for seg den tekniske biten. Kan være greit om vi tar den tekniske diskusjonen der. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1191810 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 69kr ekstra i linjeleie vil for deg være et endret vilkår, selv om summen ikke går til NGT/Tele2. Manglende rabatt på telefonregningen for å ha både ADSL og telefon hos Tele2 er jeg litt usikker på om de kan vri seg unna ved å hevde at dette gjelder telefonabonnementet og ikke ADSL-en (som da fortsatt har blitt overtatt på samme vilkår). Jeg ville likevel påstått at dette for deg er en ugunstig endring av vilkårene. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Nettopp, det er det jeg og mener. Vilkåret for rabattene på fastabonnementet er at jeg har ADSL, kun spesifisert med «hos annen tilbyder». Og den skulle jo være grei. Jeg har ADSL, hos annen tilbyder. Jeg skal ringe dem når jeg får tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå