Mjollner Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) God dag godtfolk Har i det siste blitt mer og mer opptatt av spillverden og nå trenger jeg et godt verktøy. Er mest bevandret i bilverden og ellers generelt teknisk anlagt, men pcverden beveger seg noe kjapt kan man si Ønsker derfor hjelp til følgende: Valg av deler til en dedikert gamer med budsjett på 10k Noen krav: Så stort kabinett som mulig, med god plass og god kjøling. Lyd fra vifter osv spiller ingen rolle. En SSD disk En disk på 1tb Driver litt med redigering osv ved siden av, derfor lagringsplassen. Har fra før: Mus og tastatur Vil gjerne at denne takler dagens utfordringer uten å bli svett, med mulighet for å oppgradere til morgendagens. Setter umåtelig stor pris på hjelp, føler meg liten og hjelpeløs i en verden av Mhz og RAM og DDR ditt og DDR datt Mvh Fredrik Endret 10. januar 2010 av Mjollner Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Her har du to alternativ. Lenke til kommentar
mr_vegum Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Ta en titt på HW's anbefalninger for spillmaskin da denne er ganske nylig oppdatert. Link til hw's gamerforslag. http://old.prisguide.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=2738 Da denne modellen hverken inkluderer skjerm eller OS sprenger vel denne rammene i ditt budsjett, men om du allerede har brukbart tastatur og mus kan du jo trekke det fra lista og da begynner det å ligne noe. Du kan jo eventuelt vurdere å gå ned på et Radeon HD 5770 og spare inn ca 800. Vil anbefale at du handler inn en 24" skjerm da du nå får utrolig mye valutta for penga i denne klassen. F.eks. denne modellen fra BenQ som er på tilbud på komplett.no til kr. 1449,- denne uken. Har selv en 24" fra denne produsenten og er storfornøyd. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710 Jeg venta litt med å gå for en SSD da jeg synes dette koster mere enn det smaker foreløpig. Tror dette uanesett ville bli en kick-ass løsning for deg. Lykke til med valget ;-) Lenke til kommentar
Osse Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg mener vi bør finne rom for radeon 5850, dette må gå på beskostning av noe, men det er verdt det. Ellers så er Svennis oppset gode. For å få dette til med 10k, måtte jeg skjekke flere nettshopper, jeg mener det er verdt å få med seg USB 3.0 og sata 6, av rimelige SSD disker er nok kingston den beste. Men ved å fordele handelen mellom Amentio og Dustin så er vi i mål. Vel jeg mener å overstige budsjettet med noen kroner er verdt det her, selv om budsjettet kan holdes ved en litt rimeligere cpu, f. eks amd 945/955, vi vil da komme noen kroner under 10k. Men overklokkingspotesiale til amd 965 + bedre minnekontroller gjør denne lille budsjett sprekken vel verdt, vi kunne også spart litt på psu, men det er godt å ha litt rom her dersom mange hardisker skal inn. Vi kan også spare 150 kr på hk, men da ofrer vi usb 3.0 og sata 6. Fra Dustin Home. Benq 22" skjerm Kingston 64 gb SSD Coolermaster Gladiator 690 med 2 vifter Samsung 1 tb F3 AMD Phenom II 965 - 125 w - 3,4 ghz Totalt inkludert Frakt fra Dustin kr 4939,- Fra Amentio Lg Dvd brenner Windows 7 norsk 64 bit Radeon 5850 Gigabyte 770 TA med usb 3.0 og sata6 4 gb DDR3 -1333 Corsiar 650w psu Arctic Cooling 120 mm vifte for montering bak i kabinettet Totalt fra Amentio uten frakt kr 5228,- Med frakt er du ca 300 over budsjett, du kan skifte til AMD 955 kr 1227,- hos amentio, samt sløyfe den ektra kabinettvita for å komme ned på 10k. Av en eller grunn så har Amentio 2 varenummer på amd 955 med forskjellig pris, hva forskjellen skulle kunne være, vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Mjollner Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Takk for god hjelp så langt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå