Gå til innhold

Black 'n' White (Langtidsprosjekt) - Kommentartråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har en liten miniupdate for dere som måtte følge med, litt bad news. Skal mest sannsynlig i Forsvaret fra høsten av, som lærling, så kan ikke akkurat love at jeg får råd til å oppgradere hardwaren med den første. Føler egentlig at det blir ganske meningsløst, da jeg kun har muligheten til å bruke PC-en i helgene, i beste fall, med mindre jeg kommer i Kystvakten og får 3 uker fri om gangen. Men da stopper en luselønn meg igjen. :p

Men jeg lover dere at jeg skal fullføre planene jeg har med selve kabinettet innen sommeren er over. Dette innebærer lakkering av diverse deksler, PSU og viftegrill + sleeving og muligens plexiglass, hvertfall i toppen. Kanskje jeg er heldig og får tak i noe superbillig HW som er litt bedre enn det jeg har nå som matcher resten av kabinettet også. Men som sagt, inntil videre vil jeg fullføre kabinettet, men HW er det litt verre med. :(

Men høsten 2011 mottar jeg jo dimiteringspenger på ca. 30.000,-, og da blir det garantert en fin HW-oppgradering.:new_woot:

Lenke til kommentar

Takker. :) Håper det blir bra der, for jeg har jo trossalt frivillig sagt ja til dårligere lønn og slikt for å være lærling der. :p

Men er kabinettet som er viktigst i mine øyne også. Hardwaren er bare en bonus egentlig.

Lenke til kommentar

Takker. :) Hvordan er det med PC-muligheter i Forsvaret? Vurderer å kjøpe en laptop på Milrab som jeg kan bruke gjennom to årene jeg skal være der.

Og skal som sagt gjøre mitt beste for å ferdig stille selve kabinettet. ;)

Lenke til kommentar

Spørs helt hvor du havner hen, men å kjøpe en helt grei laptop er anbefalt på det høyeste.

Vet ikke om du har internett på kaserna, men det varierer fra base til base. På Gardermoen har vi ikke og det er irriterende, men jeg kjøpte Mobilt Bredbånd da jeg startet så har brukt det flittig.

De fleste løper rundt med PC'en, og CS 1.6 LAN er en hit ettersom alle PC'ene klarer å dra det.

Men det er også flere baser som har "Gaming"-rom med greie datamaskiner med masse spill på. (ikke vi :( )

Ellers så kommer du som Lærling sannsynligvis til å få ganske mye fritid, så om du er heldig å havner på en liten base, kan det godt hende at du får privat rom, og da kan du ta med PC'en din og kjøpe bredbånd (hvis det ikke er det på basen) og sette opp selv ;)

Lenke til kommentar

Tror ikke de putter lærlinger på ubåt. :p Uansett så havner jeg enten i marinen med vanlige arbeidsdager fra 8 til 15-16ish med mulighet for å gjøre hva enn jeg måtte føle for på land etterpå, eller så havner jeg på en kystvakt i seks uker om gangen, som jeg regner med at har greit nok nett ombord.

Lenke til kommentar

*sitte i en ubåt med laptop og mobilt bredbånd* laugh.gif

Jeg tror nok det er ganske liten plass der, og strømmen regner jeg med at mesteparten av strømmen blir brukt på viktigere ting :p

Men nå skal ikke jeg uttale meg for sikkert ;)

Lenke til kommentar

Om jeg finner den klarlakken jeg tror jeg har liggende i boden: Tidligst fredag

Om jeg ikke finner boksen: Tidligst morgen.

Skulle helst hatt tak i en liten gummilist også da, men men. :p

Og lakker virker grei den, spesielt til 40,-. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...