-=Petter=- Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Hei Satt sammen en server, men så viste det seg at PSU mest trolig er for lite. Er det mulig og bare bruke et ekstra PSU til og drifte disse? Er det mulig og få det ekstra PSU til og starte sammen med det andre.. Blir jo omtrent som eksterne på en måte.... Eller er dette helt umulig. Har Extra PSUer liggende, så tenkte jeg kunne bruke det, hvis det var mulig liksom... Petter Endret 10. januar 2010 av pettergulbrandsen Lenke til kommentar
gxi Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Ja, det er mulig, men det er enklere for deg å bare koble sammen de to pinnene som skal kobles sammen ved jumstart til en bryter som du kan slå av eller på. Så er det bare å huske å ikke slå den av mens maskinen går. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Ja, det er mulig, men det er enklere for deg å bare koble sammen de to pinnene som skal kobles sammen ved jumstart til en bryter som du kan slå av eller på. Så er det bare å huske å ikke slå den av mens maskinen går. Forstod slik delvis, men kan du gi en litt nærmere forklaring? Petter Lenke til kommentar
gxi Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Her er en link: http://www.hardware.no/diverse/overklokkin...orsyninger.html Dersom de to markerte pinnene kobles sammen starter PSUen. Poenget er at du klipper av de to ledningene og setter en bryter mellom dem (type av/på). Du kan da manuelt starte PSUen via bryteren, og manuelt stoppe den om nødvendig. Du trenger egentlig ikke å klippe av den svarte. Det holder å legge en ekstra ledning til chassis eller til annen jording. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) trenger ikke være mer hitech enn en binders mellom grønn og svart på 24pin koblingen, men du får egne kabler hvor 24pin til hk på psu1 kobles gjennom så starter/stopper psu2 etter første. f.eks Denne fra netshop. Endret 10. januar 2010 av cruzader Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Du må også ha en slik kabel som kobler jorden fra begge PSUene til HKet. Uten felles jord vil du oppleve at systemet ikke funker skikkelig. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Vil få felles jord med jordet stikkontakt, trenger da ikke noen ekstra kabel mellom dem. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Du må ha felles jord internt i maskinen, dette er kravet for å få samkjørt PSUene, de begge må ha samme referanse til 0 volt til enhver tid. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Det er det du får når du bruker jordet stikkontakt ja. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Så hvis jeg kobler de to ledningen det er snakk om (13 og 14) inn på de som er på det andre poweret (nr1, 13 og 14) vil da også det poweret skru seg av og på sammen med nummer en? Eller vil ikke dette fungere? For hvis dette fungerer, er jo det en grei biff. Men vil jo seff at begge skal skru seg av og på som om alt skulle vært normalt.. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Det vil sikkert fungere, men det er ikke metoden jeg ville brukt. Det er ei ekstra ledning som gir 5V når strømforskyneren mener at alle spenningsnivåer skal være korrekt og stabile (power_good), som da skjer noen hundre millisekunder etter at man får den til å starte. Det signalet kunne vært invertert og koblet inn til oppstartspinna til den andre PSUen, og så power_good tilbake til hovedkortet. Det gjør at maskinen stopper dersom èn av PSUene ikke fungerer eller slår seg på, og at den venter med å starte maskinen til begge PSUene går. Jeg ville for din del heller gått for bryter eller binders, ettersom det vil være en fordel for deg å starte diskene på forhånd, og deretter starte maskinen. Det skader ingenting at diskene går uten at maskinen går. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 gxi: Det du mener at jeg skulle tatt en ledning fra Poweer Good til PS On på hovedPSU, slik at hovedPSU ikke starter før PSU2 er oppe å går? Hvis det er mulig og gjøre det så enkelt da vel og merke.. Det er ikke sikkert... Men hvis diskene starter opp i etter maskinen har begynt og loade, har det noe og si, eller må dem spinne før maksinen begynner og loade? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Det er ikke enkelt å lage koblingen jeg beskrev, så du kan nok bare glemme den. Det jeg mener der er at å bare paralellkoble startpinna på PSU2 til startpinne på PSU1 er en dårlig idè ettersom det kan få maskinen til å starte opp før PSU2 er klar. Dersom du vil bruke bryterløsning _skal_ du starte PSU2 først, så diskene får spinne opp, og når du er sikker på at den er stabil (etter et sekund eller noe), så starter du maskinen. Dersom du skal slå av maskinen stopper du PSU2 etter at maskinen med PSU1 har slått seg av. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Så den det er referert til av Cruzader er ikke å anbefale? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Det er det du får når du bruker jordet stikkontakt ja. Dessverre er det ikke slik det har gått i praksis. Har vært enkelte som har forsøkt med denne løsningen uten å ha fått det til å funke til og med ved bruk av felles jordet stikkontakt. Derimot når de anskaffet denne ledningen fra HK som tillater to PSUer å kobles sammen (Felles jord internt og 5V signalet for start og stopp) så funket det knirkefritt. Dog anbefales det at du har boot disken på PSUen som er koblet til HK, resten kan monteres på PSU nr 2. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 007CD: Så det du sier at den kabelen er og anbefale, den fra NetShop? Det er det du mener? Men Spm Ang Sub-Psu Connector (bildet på NetShop) tilkoblingen: De to som kommer fra Main PSU connector, regner jeg med er kabel 13 og 14. Men hva er den loopen som er laget der? Noen som vet det? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg har en slik kabel som fra netshop, bare at min fulgte med mitt CM Stacker kabinett. (ettersom det har plass til dual PSU) Har HK og Boot disk på psu nr 1 (en 450w seasonic) og kjører resten av diskene på en 500W mist. Fungerer ok, men jeg har mistet ganske mange disker. Vet ikke om det er relater til PSU oppsettet eller hva, men jeg føler de dør som fluer. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Rart at det skal være PSU oppsettet, strømmen er vel stabil selv om det er to PSUer. Men noen som kan forklare meg om det jeg spurte over? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå