Gå til innhold

Bytte vifte for hovedkortet

Hootie

Anbefalte innlegg

Hei

Eg har ein stasjonær pc som eg for det meste bruker til server, men som også blir litt brukt til andre ting. Denne bråker så sinnsykt! Kjøpte pcen for 2 år siden, men etter at den blei flyttet ut på gangen i 2.etg så blei lyden vanvittig plagsom! Åpna kabinettet i dag og fant ut at det var vifta på hovedkortet som sto for mesteparten av bråket. Det var også lyd i harddisken og stømforsyninga, men den skal eg kunne leve med. Er det noenlunde greit å bytte denne vifta sjølv? Og kva info trenger eg for å få tak i ei som passer?

Eg skal også inn med ein ekstra harddisk på 1TB. Er det noke spesielt eg må tenke på når eg kjøper denne med tanke på lyd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slå av indeksering om OS prøver seg på dette.

Du mener "northbridge-vifta" ?

Eneste begrensning her er om den nye viften passer eller om du må lage noe hjemmemekk.

Den skal kjøle ribben under og du kan bruke hva du vil.

Eller mener du prosessorviften?

Isåfall må du kjøpe en ny kjøler til rett socket.

Lenke til kommentar
Slå av indeksering om OS prøver seg på dette.

Du mener "northbridge-vifta" ?

Eneste begrensning her er om den nye viften passer eller om du må lage noe hjemmemekk.

Den skal kjøle ribben under og du kan bruke hva du vil.

Eller mener du prosessorviften?

Isåfall må du kjøpe en ny kjøler til rett socket.

Er nok prossesorvifte med socket eg meiner. Korleis finner eg ut kva som passer?

Lenke til kommentar

Innstalerte speedfan og fekk satt den ned til 70%, da kom det seg. Så får eg heller følle litt med tempraturen. Men det er veldig stor forskjell på temp. som pc wizard viser og det speedfan viser. pc wizard viser at core0 = 54c og core1 = 49c, mens speedfan viser 32 og 28. Kva av desse kan eg stole på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...