fjarle Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Planen er å kjøpe nytt headset til hjemmebruk. Prisen jeg ser for meg er mellom 2000 og 3500 kroner, alt ettersom. Jeg har fra før Grado SR80 som jeg er veldig fornøyd med til bærbar lyd. Åpent lydbilde og at det har grei bass i bunn, samtidig som diskanten er veldig godt definert er det jeg liker ved det. I tillegg til dette har jeg BeyerDynamic DT770 Pro 32ohm til bruk med laptop på jobb. Det er egentlig i mørkeste laget for meg, men det demper svært godt og egner seg bra til den bruken jeg har. Nå skal jeg ha tak i et godt headset til hjemmebruk, med eller uten egen forsterker. Det bør være åpent, da jeg foretrekker det brede stereobildet åpne gir, kontra den litt klaustrofobiske følelsen jeg får av lukkede. Hovedkandidaten er i grunn Grado SR325i, men Grado er forholdsvis mye dyrere i Norge enn andre steder. Stereofil som importerer dem tar 4500 kroner, og det er ca. dobbelt så dyrt som de går for over dammen. Derfor lurer jeg litt på hvilke alternativ som fins. Jeg har tittet en del på Sennheiser HD650, som ser ut til å få bra kritikk. Også BeyerDynamic DT990 er på listen over ting jeg vurderer. Det jeg i praksis vil ha er en oppgradert SR80, lydmessig. Jeg har foreløpig kun hørt DT990 av alternativene jeg ser på. Derfor lurer jeg også litt på hvordan lydsignaturen er på Grado SR325i. Jeg har vært borti relativt store forskjeller på lydsignaturen innbyrdes i en produsents line-up, og vil helst ikke gå på et bomkjøp til flere tusen kroner. Folk snakker om "The Grado sound", og jeg har derfor egentlig ikke tro på at jeg går på en slik med SR325i, men dersom noen har hørt både SR80 og SR325i hadde det vært supert med en tilbakemelding om det. I et annet forum anbefales en annen variant, må man vel kunne kalle det, av Grado. Alessandro MS-2 skal være en modifisert SR325i, men de sier også at den er litt mer nøytral og ikke like lys som SR325i. Hvordan vil denne være i forhold til de jeg har sett på så langt? Dersom jeg ender opp med SR325i blir det kjøpt til omkring 2700 i utlandet, ser jeg for meg, ettersom den absurde overprisen til Stereofil dessverre er uspiselig Gode forslag til forsterker mottas også med takk. Jeg har blitt anbefalt Creek, som legger seg på i overkant av 2500, men er foreløpig litt usikker på hva jeg skal velge. Lyden av f.eks. Beats by Dre er prototypen på det jeg ikke vil ha. Det skal være bass i headsettet, men det skal ikke filleriste meg. AKG K701 blir for lyst igjen. Takk på forhånd for gode forslag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå