-SuperTed- Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Finnes det noen prog. der du kan lage php skript ??? Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Du kan bruke en hvilken som helst tekst editor, for eksempel notepad. Men en php editor, med farge merking av kode er å anbefale for feilsøking og bedre overblikk. Personlig bruker jeg WinSyntax, dette skyldes kun at det var den første jeg datt over, og den funket fint Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Finnes det noen prog. der du kan lage php skript ??? Dersom du mener et RAD(Rapid application development) verktøy, tviler jeg på at det finnes. Skal ikke være sikker, fordi jeg har ikke letet. Uansett vil jeg råde deg til å benytte en text-editor med syntax-highlighting, aka TextPad eller WinSyntax. Om du ikke kan programmere hjelper det lite med RAD-verktøy uansett. Dessuten er php dritlett å lære! :wink: Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Dessuten er php dritlett å lære! :wink: wtf? E faen kje dritlett å lære det.. Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Dessuten er php dritlett å lære! :wink: wtf? E kjøss kje dritlett å lære det.. I forhold til mange andre språk. Det er ihvertfall min mening. Selv har jeg programmert i c, c++, java, java-script, asp.net, vb.net, vb-script, perl og php. Php var lettest å sette seg inn i. Behagelig syntax med typeløse variabler, og ingen objektorientering nødvendig. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Da jeg skulle lære meg PHP så jeg på mange eksempler og programmerte videre på de. Etter noen dager kunne jeg programmere mine ege små programmer. Med PHP-program mener du program som generer et PHP script som e WYSIWYG editor som frontpage genererer html? Har jeg aldri hørt om. Har ikke lett, da. Hvis du mener å skrive et phpscript, får det en helt annen betydning. PHP kan du skrive i for eks. Dreamweaver, Frontpage, NotePad osv. Men husk at du må lagre filen som .php og ikke .html. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Siden vi først flamer om editorer så har [http://chami.com/html-kit/]html-kit[/url] syntaksefremheving av all html og php. Den har tag-indentere og en rekke andre verktøy. Anbefales. Massevis av plugins får du også til denne editoren. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg har finni en fin en som heter phpEdit den har highlight for php og htm med forslag også for css javascript og et par til du funner den HER Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Mens dere er inne på tekst-editorer... er det noen som vet om en tekst-editor som støtter "folding" av tekstblokker? Med folding mener jeg muligheten til å skjule en blokk med tekst ved hjelp av et pluss/minus tegn til høyre for teksten eller liknende. Microsoft dot.net IDE støtter dette for funksjoner/moduler/klasser for de som kjenner til det. Finnes det andre editorer som greier tilsvarende? BIW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå