Underhand-Felons Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Ikke meningen å spamme forumet, men jeg trenger hjelp av noen som kan dette bedre enn meg. Jeg har laget flg funksjon; =ANTALL(Rådata!L&Analyser!C42:Rådata!L&Analyser!C43) Står i arket Analyser og jobber, og funksjonen skal telle opp antall rader med verdi i kolonne L i arket Rådata. Denne tellefunksjonen skal skje ut fra verdier jeg legger inn i cellene C42 og C43, som er "fra-til" instruks, dvs jeg legger inn konkret her hvilken rad man skal starte i og likeså stoppe på i arket Rådata. Slik jeg har laget den nå, så får jeg bare svaret 0, det er ikke riktig. Anyone! Lenke til kommentar
H80 Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Hei, Du kan forsøke =ANTALL(INDIREKTE("Rådata!L"&Analyser!C42):INDIREKTE("Rådata!L"&Analyser!C43)) Lenke til kommentar
Underhand-Felons Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Hei, Du kan forsøke =ANTALL(INDIREKTE("Rådata!L"&Analyser!C42):INDIREKTE("Rådata!L"&Analyser!C43)) Takk for innspill, forsøkte dette - men svaret ble SANN - jeg vil ha antallet, har du en ide om hva jeg kan gjøre her? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Svaret ble SANN? Det høres merkelig ut, ANTALL() skal ikke gi sann. Jeg testet ut dette selv, riktignok med engelsk språkversjon, og det ga korrekt resultat. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Ikke meningen å spamme forumet, men jeg trenger hjelp av noen som kan dette bedre enn meg. Vi frostår at det dreier seg om Excel. men du burde ha angitt dette, f.eks i emnet. Det er mange kontorprogramvare som har funksjoner. Samtidig kan det være forskjeller mellom versjoner samt språkdrakt i programmet. Du bør oppgi mest mulig som har rellevans - dette er til hjelp for deg og de som skal forsøke å svare deg. Lenke til kommentar
Underhand-Felons Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Svaret ble SANN? Det høres merkelig ut, ANTALL() skal ikke gi sann. Jeg testet ut dette selv, riktignok med engelsk språkversjon, og det ga korrekt resultat. H80 - det fungerer nå, mange takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå