Gå til innhold

BK: The Hills of Chamonix


IceFox

Anbefalte innlegg

Da har jeg kommet hjem fra en ukes lang siferie i Chamonix i Frankrike. Makan til flotte fjell har jeg aldri vært borti, og jeg er enormt glad for at kameraet ble med i bakken hver dag.

 

Dette bildet ble tatt siste dag i bakken, og selv om sikten i bakken ikke var av den beste, skapte den en mystisk stemning i de enorme fjellene forut.

 

Jeg er selv litt usikker på skyene/tåken oppe i venstre hjørne. Synes det er noe rart med den. Hva tenker dere om dette, og hva kan eventuelt fikses i PS?

 

Kritikk på motiv og teknikk er ønskelig. EXIF er forøvrig:

 

D300, Tamron 17-50mm f/2.8 @ 22mm, ISO 200, f/10, 1/250 sec.

 

Så fyr løs! :)

 

Orginal versjon

post-108702-1263147317_thumb.jpg

 

Versjon 2 - Lagt til litt blåfarge i skyggepartiene.

post-108702-1263149739_thumb.jpg

Endret av IceFox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tok en kjapp justering slik jeg ville ha gjort det - håper det er ok:

 

Litt mer kontrast og et snev av blåtoner er lagt til på venstre halvdel - bildet får jo et litt annet uttrykk, så det komme jo an på hva du vil ha ut av det.

Alt for mye, bilde er fint som det er, liker hellikopteret men kan skjønne att noen synes det er for lite.

Lenke til kommentar

Jeg var også usikker på helikopteret i begynnelsen, og tenkte første å fjerne det. Men følte at det gir bildet noe ekstra. Helt enig at det er såpass lite at det kan se ut som skitt på linsa, men i større versjon kommer det tydeligere frem. Derfor velger jeg å beholde det. Kan eventuelt flytte på det.

 

Tror jeg likte forslaget ditt Transponder79. Hvilket verktøy brukte du forresten? Lite hensikt å ha det i farger btw, da det var veldig grått i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Jeg likte ikke tåka oppe til venstre, og jeg vet neimen ikke om jeg likte tåka i bunn heller. Jeg liker den når den danner ei elv innover, men det store åpne partiet i front blir veldig uinteressant.

 

Chamonix vekker gode minne, jeg klarte utrolig nok å stå på fransk-eksamen, tema: Chamonix ;)

 

Ikke det beste jeg har sett av deg. Ang helikopteret, du kan lett lure noen til å tro det er en av fjellet fugler, men ville uansett fjernet det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...