IceFox Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Da har jeg kommet hjem fra en ukes lang siferie i Chamonix i Frankrike. Makan til flotte fjell har jeg aldri vært borti, og jeg er enormt glad for at kameraet ble med i bakken hver dag. Dette bildet ble tatt siste dag i bakken, og selv om sikten i bakken ikke var av den beste, skapte den en mystisk stemning i de enorme fjellene forut. Jeg er selv litt usikker på skyene/tåken oppe i venstre hjørne. Synes det er noe rart med den. Hva tenker dere om dette, og hva kan eventuelt fikses i PS? Kritikk på motiv og teknikk er ønskelig. EXIF er forøvrig: D300, Tamron 17-50mm f/2.8 @ 22mm, ISO 200, f/10, 1/250 sec. Så fyr løs! Orginal versjon Versjon 2 - Lagt til litt blåfarge i skyggepartiene. Endret 10. januar 2010 av IceFox Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Liker det - hadde kanskje tatt bort helikopteret oppe til høyre (eventuelt flyttet det - det gir jo en god indikasjon på skalaen). Og jeg lurer litt på hvordan det hadde vært i farger, men ut i fra været å dømme er det vel kanskje rimelig grått uansett. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 verre med det helikopteret, eller hva det er for noe, som er oppi høyre hjørne der!? Ellers fint syntes jeg:) Lenke til kommentar
Atald Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg likte veldig godt helikopteret, det får bildet til å skille seg litt mer ut i mine øyne. Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Tok en kjapp justering slik jeg ville ha gjort det - håper det er ok: Litt mer kontrast og et snev av blåtoner er lagt til på venstre halvdel - bildet får jo et litt annet uttrykk, så det komme jo an på hva du vil ha ut av det. Endret 10. januar 2010 av Transponder79 Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg likte veldig godt helikopteret, det får bildet til å skille seg litt mer ut i mine øyne. helikopteret er for lite til å utfylle en slik mening, syntes jeg i hvert fall. Ser nesten mer ut som skitt på linsa:) Lenke til kommentar
kaian Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Klassiskt vakkert. Flott utført. Jeg synes ikke det er noe rart med skyene oppe til venstre, de passer fint der. Kult med helikopteret. Bildet holder godt på oppmerksomheten min i alle fall. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Tok en kjapp justering slik jeg ville ha gjort det - håper det er ok: Litt mer kontrast og et snev av blåtoner er lagt til på venstre halvdel - bildet får jo et litt annet uttrykk, så det komme jo an på hva du vil ha ut av det. Alt for mye, bilde er fint som det er, liker hellikopteret men kan skjønne att noen synes det er for lite. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg var også usikker på helikopteret i begynnelsen, og tenkte første å fjerne det. Men følte at det gir bildet noe ekstra. Helt enig at det er såpass lite at det kan se ut som skitt på linsa, men i større versjon kommer det tydeligere frem. Derfor velger jeg å beholde det. Kan eventuelt flytte på det. Tror jeg likte forslaget ditt Transponder79. Hvilket verktøy brukte du forresten? Lite hensikt å ha det i farger btw, da det var veldig grått i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Tror jeg likte forslaget ditt Transponder79. Hvilket verktøy brukte du forresten? Lite hensikt å ha det i farger btw, da det var veldig grått i utgangspunktet. Økte kontrasten ved å dra litt i kurvene i Photoshop (gjorde vel hovedsaklig bare det mørke mørkere) og la på blått photo filter som et eget lag. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Lastet opp en ny versjon nå med litt blåfarge i skyggepartiene. Fikset ved å bruke Split toning i Lightroom. Følte ditt forslag ble kanskje litt i meste laget Transponder, men tror jeg liker den nye versjonen bedre. Ka du tru? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Dont like. Viss jeg ville endra det så ville jeg gjort sortpartiene mørkere. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Mer enig med Zodz, men syns bildet er best slik det er Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Enig med ZoDZ, versjon nummer to ble ikke bedre. Versjon 1 er bra (Y) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg likte ikke tåka oppe til venstre, og jeg vet neimen ikke om jeg likte tåka i bunn heller. Jeg liker den når den danner ei elv innover, men det store åpne partiet i front blir veldig uinteressant. Chamonix vekker gode minne, jeg klarte utrolig nok å stå på fransk-eksamen, tema: Chamonix Ikke det beste jeg har sett av deg. Ang helikopteret, du kan lett lure noen til å tro det er en av fjellet fugler, men ville uansett fjernet det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå