Gå til innhold

Ekstra kjøling..

Anbefalte innlegg

Har et kabinett som ikke har spesiell plass til vifter osv, men det er kjempe varmt der..

Hva burde jeg kjøpe for å kjøle litt ned? Spesielt harddisk og prosessor!

Så lurer jeg på, hvor får jeg kjøpt overganger? En drev å snakka om det fordi CPU-Vifta ikke virka, så burde jeg ta en overgang eller.no..

Hvor får jeg kjøpt det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et kabinett som ikke har spesiell plass til vifter osv, men det er kjempe varmt der..

Hva burde jeg kjøpe for å kjøle litt ned? Spesielt harddisk og prosessor!

Så lurer jeg på, hvor får jeg kjøpt overganger? En drev å snakka om det fordi CPU-Vifta ikke virka, så burde jeg ta en overgang eller.no..

Hvor får jeg kjøpt det?

nei, jeg tror ikke mer vifte vil hjelpe. Jeg har hatt samme efaring som du... Det beste løsning hittil, synes jeg da, er rett og slett åpne kassen.

DVS. la den stå uten lokk...

og... kanskje litt mindre pronofilm? :o

Lenke til kommentar

Naa, bruker mest datamaskinen til Musikk..

enden: Jeg har CPU vifte og Strømforsyningvifte...

Ser at det er plass til en vifte nederst foran, ser også at det er en Viftestrøm pin kontakt greie..

Kjører på 230 volt, er det nok for hele datamaskinen?

Lenke til kommentar

Ser at det er plass til en vifte nederst foran, ser også at det er en Viftestrøm pin kontakt greie..

Hva med støvsuger maskinen, og kanskje du overload the power supply

Hva med å rette litt på de ata-100 ledningene som av og til blir en vegg for vifter...

Lenke til kommentar

230 volt er nok(dette er bare speningen på strømen)

du mener sikker watt på strømforsyningen din.vil annbefale deg 300 watt eller mere.

hvis du har et lite kabinet,vil jeg annbefale deg og kjøpe bedre cpu-kjøler.

thermaltake volcano 7+ er billig og bra(295kr)

min xp 2500 gikk ned 12 grader bare på den kjøleren.

du kan koble strømen til kjøleren rett på strømforsyningen.(tror ikke hk klarer watten som kjøleren skal ha)

jo..det er klart.en kabinett-vifte som blåser inn frisk luft er bra.

Lenke til kommentar

nei, jeg tror ikke mer vifte vil hjelpe. Jeg har hatt samme efaring som du... Det beste løsning hittil, synes jeg da, er rett og slett åpne kassen.

Du bør ikke ha av lokket på pc'en din, luften sirkulere bedre om du lager vifte hull i kassen din. Kan jo bare bruke fantasien. Eller du kan kjøpe en slik en, hadde to slike i mitt gammle kasse: http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet15.htm så ser du på vga kjøling, der er det en vifte som heter:SlotHo- Fan
Lenke til kommentar

Du bør ikke ha av lokket på pc'en din, luften sirkulere bedre om du lager vifte hull i kassen din. Kan jo bare bruke fantasien. Eller du kan kjøpe en slik en, hadde to slike i mitt gammle kasse:http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet15.htm

Glemte å si en ting til... hva med å invistere et liten kjøleskap og put maskinen din i den? da trenger du ikke vifte... (bare til processoren)

:o

Lenke til kommentar

Runde kabler (Kan også lages selv).

Sage et hull i blikkplata nede foran og sette inn en støysvak 120mm.

Gjorde stort utslag på to av "mine" maskiner.

Stor utsugsvifte kan monteres i "taket" eller venstre sideplate. Men da stilles litt høyere krav til estetikken.

Lenke til kommentar

Glemte å si en ting til... hva med å invistere et liten kjøleskap og put maskinen din i den? da trenger du ikke vifte... (bare til processoren)

Du har selv lovt til å bruke knollen din, formin del kan du sette pc'en din i dass. Når ikke du kan være seriøs så skal ikke eg heller være det :yes: Tok du den :D
Lenke til kommentar

Du har selv lovt til å bruke knollen din, formin del kan du sette pc'en din i dass. Når ikke du kan være seriøs så skal ikke eg heller være det :yes: Tok du den :D

Dass kjøle ikke datamaskiner.. :o

Lenke til kommentar

Lager en liten foto session av kabinettet mitt.. Legger ut bilder her:

http://home.tiscali.no/erimadse/datamaskin/

Ellers lurer jeg på hvordanjeg kan ha flere vifter, har ikke så mange strømuttak i hovedkortet...

Ellers er det maks 250 w i strømgreia.. Kan jeg bare kjøpe hvilken som helst Strømgreie eller er det noe spesielt jeg må kjøpe?

Skal se litt etter lednigner osv...

Lenke til kommentar

Sorry, CHMOD greiene virker ikke...

Allikavel, tok en CPU vifte fra den gamle datamaskinen min.. Satt den inn å kobla den til ett vifte strømuttak. Vips, mye "coolere" i boksen min...

Skal kjøpe ny Strømforsynings greie, 450 watt, må jeg kjøpe en spesiell, eller kan jeg kjøpe hvilken som helst i uansett hvilken data jeg har?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...