Chaos8749 Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Hei! Jeg har fått meg en Saab 900s 1995, men inni bilen lukter det veldig vondt. Lukten er en blanding av gammel mann og røyk... I åpnet jeg alle dører og vinduer i bilen og lot den stå til lufting mange dager, men uten hell. Lukta er der fortsatt og jeg kjøpte meg en interiør vask og gikk over alle seter, tak og gulv i bilen med denne, men det hjalp like mye som å lufte den... så hvordan kan jeg få bort denne ekle lukta på billigst mulig måte? Håper på mange forskjellige svar og muligheter, helst til en billig pris:) Vil d funke med en Wonder Baum eller vil lukten bare komme tilbake når den er oppbrukt? Takker for alle svar =) Lenke til kommentar
iver.no Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Det er mange som sier at en bolle/kopp med eddik tar røyklukt, men har aldri prøvd dette selv. Lenke til kommentar
Blablablabla Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Send den inn til profesjonell bilpleie, utrolig hva de får til. Har sett en del bruktbiler som får full overhaling; lukt forsvinner og bilen blir som ny. Koster dog en del... Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Kan hende det er kupefilteret ditt som er modent for å byttes, det avgir vondt lukt om det ikke byttes når det skal. Endret 10. januar 2010 av Panny60 Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Luftforfriskere som wunder-baum kan også være et alternativ, når du først er i gang, kan det lønne seg å kjøpe et par av dem! Ser bra ut også, og booster imaget ditt :!: Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Ta ut askebegeret, vask den og la den stå til tørk. Mulig du må bytte setetrekk for å få vekk gammelmannslukten... Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Luftforfriskere som wunder-baum kan også være et alternativ, når du først er i gang, kan det lønne seg å kjøpe et par av dem! Ser bra ut også, og booster imaget ditt :!: Haha! Da burde du skiftet til en Volvo og flyttet til Ørsta i samme slengen, det holder dog ikke med én wonderbaum men ei stor klase som henger i speilet. Legger du til ei jakke der det står "Volvo" hadde du blitt en av de lokal heltene. :!: Får ikke bilpleier folkene bort lukten er det desverre bare å ta frem ei kanne bensin og en lighter. Endret 10. januar 2010 av PantZman 1 Lenke til kommentar
newsmann Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Kan jo prøve med Holst Odor Kill. Har brukt den en del og den funker ganske bra synes jeg. Den selges på mekonomen og koster 127,- Er iallefall verdt et forsøk Lenke til kommentar
Lurveleven Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 5-600 kroner for en invendig vask hos Dekkmann, da får du bilen tørr tilbake. La dem sjekke bilen først og spør dem om de mener lukten kan bli borte, om de tror de kan klare det og det viser seg at bilen fortsatt lukter kan du be dem vaske den en gang til, reklamere. Bytte filter høres forøvrig lurt ut. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Du kan stikke på biltema og kjøpe en slik en dampvasker Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Evt låne ordentlig tepperenser, det fungerte helt utrolig bra i min 87- mod Audi 100 (solgt). Vannet som ble sugd opp igjen i maskinen var helt mørkebrunt Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Men for å nevne det så var det en kompis som brukte Damprenser på en gammel Sonata. Vell og merke gjekk ikke all lukt vekk, men det kom seg betraktelig Lenke til kommentar
Chaos8749 Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Tusen takk for veldig hjelpsomme tilbakemeldinger! Skal prøve det meste av det dere har foreslått, men tror ikke bensin å lighter blir en av demxD hehe Lenke til kommentar
chil Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 det med en bolle med eddik kan bekreftes at fungerer mot røyklukt Lenke til kommentar
MogensAlfonse Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Har du prøvd å be den røykende gamle mannen om å gå ut av bilen din? Endret 19. mai 2010 av MogensAlfonse 1 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 + Dette funket bra for meg. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Hva funker mot vanilje-wunderbaum? Mesteparten forsvan når jeg luftet i noen timer, men litt sitter igjen. Det lukter faktisk mest i bagasjerommet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå