RandiA Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg har Windows 7 Ultimate, den er jo bra, men da jeg har noen programmer jeg fortsatt vil bruke på 32 bits, har jeg ikke skilt meg med Windows XP på min stasjonære, nå kjører jeg i en overgangsfase W 7, W XP og Virtual PC på samme maskin. Det er særlig Photoshop 7.0 jeg ønsker å bruke på Virtual PC, men etter mitt syn er XP Mode og Virtual ustabil og ganske oppskrytt. Etter litt plundring, fikk jeg i innstillinger satt arbeidsminne fra 500MB til 2048MB da PhotoShop lett sviktet med for lite minne, men jeg er ikke helt fornøyd enda (med stabiliteten og farten) Er det andre som har god erfaring med XP Mode på Windows 7, og får dette til å fungere raskt og problemfritt? (Tviler på at det er mulig). RandiA Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Du må huske at en virtual pc kan ikke bruke maskinens hardware, men har "fake" grafikkort også. Så det er egentlig ikke brukendes til stort annet enn gamle office-applikasjoner syns jeg. Jeg tenkte "dette må være bra til å spille gamle spill på" men det simulerte grafikkortet har knapt 3d-muligheter overhodet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Du må huske at en virtual pc kan ikke bruke maskinens hardware, men har "fake" grafikkort også.Så det er egentlig ikke brukendes til stort annet enn gamle office-applikasjoner syns jeg. Jeg tenkte "dette må være bra til å spille gamle spill på" men det simulerte grafikkortet har knapt 3d-muligheter overhodet. Da har jeg sannsynligvis rett oppfatning av dette....hadde et mer opptimistisk syn på det før jeg kjøpte ny stasjonær med W Vista 64 bits, og oppgraderte til W 7. Da er det vel ikke andre mer effektive måter å få til dette på da. Tenkte jeg skulle kvitte meg med double boot (med W XP) og ha bare W7, men det går langt mer effektivt i min gamle XP, det er bare det at da må jeg logge av og logge på der. Nå er jeg så vant til PhotoShop 7.0 og har veldig bruk for den, har ikke tanke om å skifte til noe annet. (Har også PS Elements men den går også på 32bits) RandiA Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Eneste jeg bruker XP-mode til er å teste IE6-funksjonalitet mot selvlagde websider og inSSIDer for sjekk av trådløse nett. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Eneste jeg bruker det til foreløpig, er å ferdigredigere bildene mine med PS 7...føler det var oppskrytt før jeg startet med det ja... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg bruker XP Mode til OpenOffice og Office 2010 beta og er helt fornøyd. Men dette er jo ikke veldig krevende programmer da. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg bruker XP Mode til OpenOffice og Office 2010 beta og er helt fornøyd. Men dette er jo ikke veldig krevende programmer da. Går sikkert bedre der ja, PhotoShop er veldig ressurskrevende uansett hvor det kjøres. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Går sikkert bedre der ja, PhotoShop er veldig ressurskrevende uansett hvor det kjøres. Vet, jeg kjører det på en virtuell server på en av mine servere (quadcore Xeon CPU). Har satt av 3 GB med RAM, og da går det bra. Fordelen med å kjøre det virtuell er at jeg slipper å installere det hver gang jeg formaterer pcen, samt at jeg kan slå den av når jeg trenger minnet til noe annet. Bruker Remote desktop til å koble meg på den virtuelle pcen. Bruker VMware Server 2.x på selve serveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå