Gå til innhold

Hjelp med Iomega Nettverksdisk

Anbefalte innlegg

For en god stund siden kjøpte jeg en nettverksdisk til å ha hjemme. Til tross for at jeg i mine øyne ikke har gjort noe galt, får jeg den ikke til å fungere på min Mac. Jeg har fått den til å fungere delvis på to PC'er, men veldig ustabil. I tillegg fungerer den hittil kun over WiFi, da jeg enda ikke har klart å få den til å fungere over Internett (uten at jeg helt vet hvordan dette gjøres).

Her er en forklaring på hva jeg har gjort på Mac'en:

Jeg har kjørt den DVD'en som fulgte med, og det kommer opp et ikon på Menylinjen og det kommer opp at jeg har lastet inn et program som heter Iomega Home Storage, men trykker jeg å ikonet øverst på skjermen står det bare "no devices found", og trykker jeg på ikonet til Iomega Home Storage skjer det ingen ting.

post-205234-1263143756.png

Her står det bare No devices found

post-205234-1263143820_thumb.png

post-205234-1263143837_thumb.png

Her er to bilder av hvordan ikonet ser ut og sånn, men trykker jeg på ikonet eller noe sånn skjer det ingen ting. Her er et bilde av hva som kommer opp når jeg trykker på "Mer Informasjon" knappen som du ser på bildet:

post-205234-1263143899_thumb.png

Her er litt informasjon om produktet; Copy/Paste fra Elkjøp sin nettbutikk:

Iomega ekstern harddisk

IOMEGA1TBNAS

Ekstern Desktop harddisk med 1000 GB (1 TB) lagringskapasitet, LAN og USB-tilkobling.

Lagre filer, bilder, musikk og filmer trygt og enkelt. Denne eksterne harddisken har hele 1000 GB (1 TB) lagringskapasitet og USB 2.0 tilkobling. Den har LAN (10/100/1000) for nettverkstilkobling.

post-205234-1263144401.jpg1 495,-

Her er linken til Elkjøp siden:

http://www.elkjop.no/product/data/lagrings...kstern-harddisk

Mine spørsmål:

Vet noen hva jeg kan gjøre for å få den til å fungere mer stabilt på PC og fungere i det hele tatt på Mac?

Jeg har sjekket at den er Mac kompitabel og bruksanvisningen henviser også til Mac-brukere.

Vet noen hvordan jeg oppretter en "nettverksdisk-internettkonto" (om det er det det heter :p)?

Har noen opplevd et liknende problem de har funnet løsningen på?

Jeg kan nevne at jeg har kontaktet Apple for support, men de henviser bare videre til Iomega som har verdens mest elendige kundeservice.

Bare spør hvis mer utdypende informasjon trengs!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...