Gå til innhold

Kan dette kameraet filme? eventuelt hvilke kan

Anbefalte innlegg

Beste kamera for filming med autofokus og det heile er vel Panasonic Lumix DMC-GH1 men dette har ikkje spegel og optisk søkjar om det er viktig for deg.

Merk: Eit nesten likt kamera med nesten likt namn (Panasonic Lumix DMC-G1) kan ikkje filme i det heile.

Jah, og då kan eg like gjerne ta med:

Panasonic Lumix DMC-GF1

Olympus PEN P-E1

Olympus PEN P-E2

Alle er systemkamera der du kan byte objektiv, men ingen av desse har spegel, difor er dei ikkje spegelreflekskamera.

Endret av krita
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal ha speilrefleks

Hvorfor må du ha speilrefleks?

Hvis video og gode bilder er viktig for deg; så er det få ting som slår Panasonic DMC-GH1 til den prisen.

Du kan bytte objektiver slik som på et speilrefleks. Autofokus er ikke mye tregere enn på vanlige speilreflekser. Og video er meget bra.

Lenke til kommentar
Skal ha speilrefleks

Hvorfor må du ha speilrefleks?

Hvis video og gode bilder er viktig for deg; så er det få ting som slår Panasonic DMC-GH1 til den prisen.

Du kan bytte objektiver slik som på et speilrefleks. Autofokus er ikke mye tregere enn på vanlige speilreflekser. Og video er meget bra.

Hadde jeg vektlagt så mye på videosiden så ville jeg heller kjøpt et vanlig videokamera, "tabben" produsentene tildels er skyld i er at de promoterer videoer med speilerefleks laget av proffe team, noe som for oss vanlige dødlige ikke er oppnåelig med dagens videoopplegg på speilrefleks.

Ellers enig med deg dersom vedkommendes første ønske er best mulig video, og bilder som nr. 2.

Tor

Lenke til kommentar

En ting jeg kanskje har glemt å nevne er at kameraet må kunne ta bilder raskt, 3 sekunder som i det kameraet dere snakker om er ikke raskt nok..

Fra testen:

Seriebildefunksjon hemmes av for treg oppdatering av søker.

Noe begrenset utvalg i optikk.

Og kameraet er jo mest plast som jeg forstod.

Og jeg må ha formulert meg galt om folk her har forstått at video betyr mest!

Bildekvaliteten er det jeg er ute etter, men samtidig at det KAN filme og så bra som 720p holder i hauer og lass for meg..

Endret av andy89
Lenke til kommentar
En ting jeg kanskje har glemt å nevne er at kameraet må kunne ta bilder raskt, 3 sekunder som i det kameraet dere snakker om er ikke raskt nok..

Rask skuddtakt er dyrt. Rask skuddtakt og god video er veldig dyrt.

Plast er fint. Har ikke problemer med kameraer som laget av plast - de er noen seige jævler som tåler mye juling. Og så er de ikke så kalde å ta i om vinteren ;)

Lenke til kommentar

Rask skuddtakt er dyrt. Rask skuddtakt og god video er veldig dyrt.

Plast er fint. Har ikke problemer med kameraer som laget av plast - de er noen seige jævler som tåler mye juling. Og så er de ikke så kalde å ta i om vinteren ;)

Ja begynner vel kanskje å innse at jeg må øke prisen jeg er villig til å gi for et kamera.

Endret av andy89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...