-.- - .- Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Beste kamera for filming med autofokus og det heile er vel Panasonic Lumix DMC-GH1 men dette har ikkje spegel og optisk søkjar om det er viktig for deg. Merk: Eit nesten likt kamera med nesten likt namn (Panasonic Lumix DMC-G1) kan ikkje filme i det heile. Jah, og då kan eg like gjerne ta med: Panasonic Lumix DMC-GF1 Olympus PEN P-E1 Olympus PEN P-E2 Alle er systemkamera der du kan byte objektiv, men ingen av desse har spegel, difor er dei ikkje spegelreflekskamera. Endret 20. januar 2010 av krita Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Skal ha speilrefleks Lenke til kommentar
Kris Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Sistnevnte virket ganske så intresang, men 12K er for bare huset.Tar det lang tid før speilrefleks synker i pris? Synd du ikke kjøpte for noen uker siden, da kostet den 10 000kr. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Skal ha speilrefleks Hvorfor må du ha speilrefleks? Hvis video og gode bilder er viktig for deg; så er det få ting som slår Panasonic DMC-GH1 til den prisen. Du kan bytte objektiver slik som på et speilrefleks. Autofokus er ikke mye tregere enn på vanlige speilreflekser. Og video er meget bra. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Skal ha speilrefleks Hvorfor må du ha speilrefleks? Hvis video og gode bilder er viktig for deg; så er det få ting som slår Panasonic DMC-GH1 til den prisen. Du kan bytte objektiver slik som på et speilrefleks. Autofokus er ikke mye tregere enn på vanlige speilreflekser. Og video er meget bra. Hadde jeg vektlagt så mye på videosiden så ville jeg heller kjøpt et vanlig videokamera, "tabben" produsentene tildels er skyld i er at de promoterer videoer med speilerefleks laget av proffe team, noe som for oss vanlige dødlige ikke er oppnåelig med dagens videoopplegg på speilrefleks. Ellers enig med deg dersom vedkommendes første ønske er best mulig video, og bilder som nr. 2. Tor Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) En ting jeg kanskje har glemt å nevne er at kameraet må kunne ta bilder raskt, 3 sekunder som i det kameraet dere snakker om er ikke raskt nok.. Fra testen: Seriebildefunksjon hemmes av for treg oppdatering av søker. Noe begrenset utvalg i optikk. Og kameraet er jo mest plast som jeg forstod. Og jeg må ha formulert meg galt om folk her har forstått at video betyr mest! Bildekvaliteten er det jeg er ute etter, men samtidig at det KAN filme og så bra som 720p holder i hauer og lass for meg.. Endret 21. januar 2010 av andy89 Lenke til kommentar
Kris Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 D300s har 7 bilder i sekundet Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Ja var akkurat det jeg så på og det er jo veldig bra, må bare få lest litt tester om kameraet Lenke til kommentar
Kris Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 http://www.akam.no/artikler/nikon_d300/50617 http://www.lydogbilde.no/forbedret-vinner-...858-117331.html Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 En ting jeg kanskje har glemt å nevne er at kameraet må kunne ta bilder raskt, 3 sekunder som i det kameraet dere snakker om er ikke raskt nok.. Rask skuddtakt er dyrt. Rask skuddtakt og god video er veldig dyrt. Og kameraet er jo mest plast som jeg forstod. Plast er fint. Har ikke problemer med kameraer som laget av plast - de er noen seige jævler som tåler mye juling. Og så er de ikke så kalde å ta i om vinteren Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) En ting jeg kanskje har glemt å nevne er at kameraet må kunne ta bilder raskt, 3 sekunder som i det kameraet dere snakker om er ikke raskt nok.. Rask skuddtakt er dyrt. Rask skuddtakt og god video er veldig dyrt. Og kameraet er jo mest plast som jeg forstod. Plast er fint. Har ikke problemer med kameraer som laget av plast - de er noen seige jævler som tåler mye juling. Og så er de ikke så kalde å ta i om vinteren Ja begynner vel kanskje å innse at jeg må øke prisen jeg er villig til å gi for et kamera. Endret 21. januar 2010 av andy89 Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 D300s har 7 bilder i sekundet 7D tar 8 (kunne ikke dy meg, hehe) Men siden video er visst grusomt viktig så er vel og 7D betydelig bedre enn D300s der såvidt jeg har forstått? På den andre siden er vel 7D noe dyrere enn D300s.. Tor Lenke til kommentar
Kris Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 7D er bedre på video, ja. D300s får 8 den og med batterigrep Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Og jeg må ha formulert meg galt om folk her har forstått at video betyr mest!Bildekvaliteten er det jeg er ute etter, men samtidig at det KAN filme og så bra som 720p holder i hauer og lass for meg.. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Bildekvaliteten er vel nesten helt lik hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå