Capcom Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Hallo, For et år siden så hadde jeg den geniale ideen om at jeg skulle endre sikkerhetsinstillingene til alt jeg har på en ekstern disk, slik at andre brukere ikke fikk tilgang. Det fikk jeg jo til, men med gigantisk backfire, fikk ikke tilgang til å åpne, kjøre eller endre noen av filene etterpå Løsningen jeg har drevet med, er å endre innstillingene på ei og ei fil, noe som tar tid. Det jeg lurer på, er om det er en mulighet til å endre sikkerhetsinstillinger/ tilgangs tillatelser på alt innholdet i ei mappe på en gang, til "fri tilgang for alle"? Endret 24. januar 2010 av Capcom Lenke til kommentar
sajohansen Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Du kan nok sette aksessrettigheter på en hel mappe ved å benytte kommandoen CACLS i cmd (command line/prompt). Sjekk ut denne linken: http://www.cyberciti.biz/tips/windows-chan...mmand-line.html Lenke til kommentar
Capcom Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Du kan nok sette aksessrettigheter på en hel mappe ved å benytte kommandoen CACLS i cmd (command line/prompt). Sjekk ut denne linken: http://www.cyberciti.biz/tips/windows-chan...mmand-line.html Jeg forstår ikke dette helt. Jeg ønsker å endre tilgangs tillatelser på alle filene i ei mappe på en gang. Det går ikke ved å endre insstillingene til mappa. Lenke til kommentar
Capcom Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg har nå funnet løsningen på problemet mitt Høyreklikk på mappe med problemet -> Egenskaper -> Sikkerhet -> Avanset -> Eier -> Rediger -> Andre brukere eller grupper... -> skriv "Alle" og trykk Kontroller navn -> Ok -> husk å huke av for "Erstatt eier av underbeholdere og -objekter" -> Bruk -> Ok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå