Gå til innhold

dvi-hdmi lyd fra pc til tv

Jonwm

Anbefalte innlegg

På pcen min har jeg XFX GeForce GTX 275.

Via en av DVI utgangene på dette skjermkortet har jeg kobla en DVI/HDMI adapter som går til tven. Er det mulig å få lyd via hdmi kabelen som går til tven eller må jeg ha en kabel til ved siden av?

Mvh. Jonwm :)

Endret av Jonwm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Compatibility with DVI

A DVI signal is electrically compatible with an HDMI video signal; no signal conversion is required when an adapter or asymmetric cable is used, and consequently no loss in video quality occurs.[3] As such, HDMI is backward-compatible with Digital Visual Interface digital video (DVI-D or DVI-I, but not DVI-A) as used on modern computer monitors and graphics cards. This means that a DVI-D source can drive an HDMI monitor, or vice versa, by means of a suitable adapter or cable. However, the audio and remote-control features of HDMI will not be available unless the output supports HDMI via a DVI plug (e.g., ATI 3000-series and NVIDIA GTX 200-series video cards).[3] Additionally, not all devices with DVI input support High-bandwidth Digital Content Protection (HDCP). Without such support by the device, an HDCP-enabled signal source will suppress output and so prevent the device from receiving HDCP-protected content.[88] All HDMI devices must support sRGB encoding.

Står jo at lyd skal fungere via en DVI -> HDMI adapter for NVIDIA GTX 200-serien, det inkluderer jo GTX 275.

Lenke til kommentar

For at ditt GTX 275 skal kunne gi fra seg lyd er du nødt til å koble en spdfi kabel du fikk med sjermkortet ned til lydkortet som er intregrert på hovedkortet ditt, åssen dette gjøres må du selv se i manualen til skjermkortet og hovedkortet.

AMD/Ati, trenger ikke dette, det funker out of box, når det kommer til lyd gjennom Hdmi eller dvi/hdmi adapter.

Endret av super_1990
Lenke til kommentar
For at ditt GTX 275 skal kunne gi fra seg lyd er du nødt til å koble en spdfi kabel du fikk med sjermkortet ned til lydkortet som er intregrert på hovedkortet ditt, åssen dette gjøres må du selv se i manualen til skjermkortet og hovedkortet.

AMD/Ati, trenger ikke dette, det funker out of box, når det kommer til lyd gjennom Hdmi eller dvi/hdmi adapter.

Er det denne spdif kabelen jeg trenger? Fant ikke denne i esken. Fant inngangene på hovedkortet og skjermkortet, får vel nesten bare bestille den da.

Lenke til kommentar

Er det denne spdif kabelen jeg trenger? Fant ikke denne i esken. Fant inngangene på hovedkortet og skjermkortet, får vel nesten bare bestille den da.

Jepp er den, så er det bare å bestille :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...