da_pretender Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Hei, Jeg lurer på noe angående Windows 7. Jeg har oppgradert min PC fra Vista Home (original) til Windows 7 Professional (original). Noe som har gjørt med en re-installasjon. Jeg kjøpte en DVD, puttet den inn i PC'en for en clean installsjon. Når jeg har startet maskinen min første gang, fikk jeg beskjed om å taste inn nøkkel og å aktivisere den. Da har maskinen min koblet til intetnett og aktivisert OS. Spørsmål er...hvis jeg, på en eller annen tidspunkt bestemmer å reinstallere maskinen min og taste inn samme nøkkel..hvordan kjenner Microsoft at jeg installerer den på samme maskin og ikke på en annen? Jeg har betalt masse penger for licence og vil bruke den samme igjen. Det er ikke mulig å bruke samme nøkkel to ganger har jeg hørt. Håper at dere har forstått spørsmålet. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Svaret er JA sålenge det skjer på samme maskin. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Det er ikke mulig å bruke samme nøkkel to ganger har jeg hørt. Du kan ikke bruke samme nøkkel på flere PC'er. Men du kan reinnstallere den ene så mange ganger du orker. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Men du kan ikke installere på en annen harddisk Lenke til kommentar
myhken Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Men du kan ikke installere på en annen harddisk Kan jo installere på en annen harddisk, så lenge den står i samme pc da. Harddisken har ikke noe å si. Det er hovedkortet den "binder" lisensen opp mot. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Men du kan ikke installere på en annen harddisk Kan jo installere på en annen harddisk, så lenge den står i samme pc da. Harddisken har ikke noe å si. Det er hovedkortet den "binder" lisensen opp mot. jaha, hørte fra microsoft at med windows så var det både harddisk og hk, men er jo selvfølgelig mest logisk med kun hk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå