XII Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Hei folkens. Har et Creative THX S750 7.1 anlegg koblet til et Creative X-Fi XtremeMusic 7.1 lydkort i PC'en. Til en Samsung LE46A856 TV har jeg koblet til en Wii og en Playstation 2 via scart. Det jeg lurer på er om det er mulig å få lyden som vanligvis kommer fra TV'en når jeg spiller Wii eller Playstation 2, til heller å komme fra 7.1 anlegget som er tilkoblet PC'en? Kan man eksempelvis bruke en toslink kabel fra TV'ens optisk-ut port og inn i "Digital I/O"-porten på lydkortet og dermed sende lyden til 7.1 anlegget? Klarer lydkortet å prosessere signalet fra TV'en og sende det ut via jack-utgangene til 7.1 anlegget? Finnes det evt programvare som kan prosessere signalet dersom ikke lydkortet klarer det? Det jeg altså ønsker er at all lyd som vanligvis sendes ut gjennom TV-høyttalerne heller skal komme fra 7.1 anlegget som er tilkoblet PC'en. Dersom det må gjøres på en annen måte enn ved bruk av en toslink kabel, må dere gjerne komme med forslag til hvordan dette kan gjøres. Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
XII Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Ingen som vet..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå