Martinis5 Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 okei Hva skjer ved feil? Frys eller error kode? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Du vil få en feilmelding for hver evt feil. Hvis du ikke har overklokket minnet, men allikevel får feil, vil det være feil på minnet. Det beste er å kjøre testen med pcen på stock hastighet. Endret 27. januar 2010 av lucky666 Lenke til kommentar
Martinis5 Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg kjørte memtest på begge modulene hver for seg, men etter makls 3.3% complete hang hele pc'en seg opp og jeg måtte reeboote. prøvde også med begge minnemmodulene, men det samme skjedde. ingen error rakk å komme opp... Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Fikk du blåskjerm? Har du overklokket? Har du siste bios? Har du noen andre rambrikker du kan teste med? Evt låne av en kamerat. Det kan også være strømforsyninga som kødder, men først bør du utelukke minnet. Lenke til kommentar
Martinis5 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 ingen blåskjerm, prøvd å overklokke men tilbakestil og alt på auto, vet ikke om jeg har siste bios, men jeg mener så. er det noen mulighet for å sjekke dette? Har ingen andre ram brikker eller mulighet for å låne desverre Jeg lurte på om det var strømforskjyninga som ikke gav nok volt så jeg har prøvd å stille litt pluss tidligere, men tilbakestilt da dette viser seg å ikke hjelpe... Kan vi ta en oppsumering på hva som kan skape problemet? 1. jeg kan mangle en siste versjon av driver 2. ram som ikke fungerer 3. ikke siste bios 4. strømforskjyningsfeil moe mer...? Jeg har disse ram brikkene: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=363359 Leg merke til nederste komentar. hva ligger i det han sier? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Først og fremst bør du ha bios Default innstillinger/Load Optimized Defaults. Det er ikke lurt å ha noe annet enn det, når du skal finne/utelukke feil. Ellers kan det være flere tingen som skaper re-boot problemet. F.eks. en løs skrue som ligger å skarper under hovedkortet. Dobbelt-sjekk at alle kontakter til cd/dvd rom, harddisk(er) sitter skikkelig fast Lenke til kommentar
Martinis5 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 jeg vet at ingen av de to siste alternativene kan være problemet siden det har vart såpass lenge og jeg har åpnet pc'en og sjekket flere ganger. alt i bios står på default som jeg sa tidligere Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Hva slags hardisk/cd/dvd har du? SATA eller PATA(IDE) og har du flere harddisker i bruk? Lenke til kommentar
Martinis5 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 En dvd og en harddisk, begge sata. hvordan det? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 En dvd og en harddisk, begge sata. hvordan det? Var bare "fordi" PATA/IDE hardisk & Dvd-rom på samme kabel kan være ustabilt(selv om jumperne er satt til cable-select. Slave-Master jumpering er å foretrekke i det scenario) Men du har Sata enheter og da er jo ikke noe issue *snip* Jeg har disse ram brikkene: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=363359 Leg merke til nederste komentar. hva ligger i det han sier? Nå har jo han et annet hovedkort/chipset enn deg, men det han sier er at han trengte å øke vDimm for stabilitet. Dog, spørs om ikke det er hovedkortet han burde "skylde på" i stedet fremfor rambrikkene, dvs. at hk gir ut for lav volt. Men mistenker du at dette issuet gjelder hos deg også, er det ikke farlig å øke volt(VDimm) på minne et par decimaler. Lenke til kommentar
Martinis5 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) jeg har prøvd dette, men det gav ikke noen effekt. jeg vet ikke om det var vDimm jeg økte på for jeg tror ikke det stod der, men det stod noe annet. Dram voltage control og DDR Vit voltace control. je gendra litt på dram tror jeg. hva er command rate? kan det ha noe med dette å gjøre? Endret 28. januar 2010 av Martinis5 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 hva er command rate? kan det ha noe med dette å gjøre? Pleier vel å være (safe) 2T default setting. Er det ikke det på ditt hk? Lenke til kommentar
Martinis5 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 jeg vil tro det siden det er standard... F**n! nå har pc'en klikka to ganger på under en time... Jeg begynner å bli kraftig lei Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Har du prøvd med bare én brikke i maskin (slot 1) over tid? Ang. at maskin booter uten at du rekker se noen feilmelding, kan vel det fikses på denne måten i Windows 7 >høyreklikk Min Datamaskin >egenskaper >systembeskyttelse i venstre marg >fanearket Avansert >oppstart og gjenoppretting Innstillinger >huk vekk Start på nytt automatisk Tror du skal få feilmeldinger opp på skjermen da. Dog kan vel de uansett være temmelig kryptiske å tyde, men da har man i allefall "noe" Lenke til kommentar
Martinis5 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 har ikke prøvd kunn en brikke over tid... Nå har jeg gjort som du sa, så nå venter jeg til neste pc'frys Lenke til kommentar
Martinis5 Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Jeg fikk nettop en fryst skjerm, uten reboot. Ingen feilmelding. Endret 29. januar 2010 av Martinis5 Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Da skifter du brikke og kjører til evt frys. Lenke til kommentar
Martinis5 Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Jeg satte kun en rambrikke først nå... Dette er hva som skjedde etter en snau halv time: PC'en frøys, og skjermen mistet kontakt med pcen og ble satt i hvile modus. Dette har ikke hendt før, men jeg vet ikke om det engentlig skulle vært en reeboot som ble hindra etter de instillingene jeg gjorde. 5 min Senere: FRYS!!!! Jeg tenkte at det ikke hadde noe å si hvilke slot brikka stod i. Endret 29. januar 2010 av Martinis5 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Spørs om du egentlig finner ut mer utenom å gå veien med å prøve annet skjermkort, harddisk, eller ram. Eller det kan være en jordingsfeil(?) så kanskje montere alt på nytt. Bios-upgrade er også en option. Lenke til kommentar
Martinis5 Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) hvordan gjør jeg bios-upgrade? Edit: Noe skjedde her forleden dag. 1. Reboot, men ingen feilmelding... 2. Jeg skulle spille en nedlasta versjon ac CS 1.6. Det har funka hele tiden på denne pc'en og en gammel dårlig pc. Men nå når jeg skulle reinstallere det etter at jeg installerte w7, kom det opp: Error: only 15MB free memory! Eller no' sånt... Hva skal det liksom bety? Kan jeg nesten fastslå at det er minnet det er noe galt med? for det er det jeg føler har skapt problemer for mmeg hele tiden... Endret 31. januar 2010 av Martinis5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå