Gå til innhold

Lese en 2.5" intern disk fra en annen mac

Anbefalte innlegg

Har nå en 2.5" Hitachi (Model: HTS541612J9SA00) som jeg tok ut fra en MacBook, etter at den mer eller mindre takket for seg en stund tilbake.

Planen var å bruke en sånn SATA -> USB sak (kjøpte en Hiyatek EB-1030, som fyren på butikken mente skulle gjøre jobben), og hente ut alle de viktigste filene på den måten.

Problemet er at disken ikke kommer opp i Finder (på en MacBook Pro 10.6.2). I System Profiler, ser jeg at den klarer å se hiyatek'n, ettersom under en av USB High-Speed Bus oppføringene står det: "USB to ATA/ATAPO Bridge", noe jeg antar er den. Går jeg i Disk Utility, kommer ingenting opp bortsett fra "det vanlige".

Plugger jeg disken inn i en Windows 7 maskin, ser Disk Manager harddisken, men ber meg da om å initialisere den (sett opp partisjonstabell), noe jeg rimelig sikker på er dumt å gjøre, og vil muligens korruptere dataen/disken, eller?

Poenget er at jeg rett og slett vil ha ut filene mine, hvordan jeg oppnår er det samme. Om harddisken blir ubrukelig etterpå (altså, trenger total formattering, eller'no :p), gjør ingenting, så lenge alle bildene og dokumentene ligger trygt på en anne disk.

Håper noen har litt større peiling på dette enn meg! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...