MaxP2P Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Har nå en 2.5" Hitachi (Model: HTS541612J9SA00) som jeg tok ut fra en MacBook, etter at den mer eller mindre takket for seg en stund tilbake. Planen var å bruke en sånn SATA -> USB sak (kjøpte en Hiyatek EB-1030, som fyren på butikken mente skulle gjøre jobben), og hente ut alle de viktigste filene på den måten. Problemet er at disken ikke kommer opp i Finder (på en MacBook Pro 10.6.2). I System Profiler, ser jeg at den klarer å se hiyatek'n, ettersom under en av USB High-Speed Bus oppføringene står det: "USB to ATA/ATAPO Bridge", noe jeg antar er den. Går jeg i Disk Utility, kommer ingenting opp bortsett fra "det vanlige". Plugger jeg disken inn i en Windows 7 maskin, ser Disk Manager harddisken, men ber meg da om å initialisere den (sett opp partisjonstabell), noe jeg rimelig sikker på er dumt å gjøre, og vil muligens korruptere dataen/disken, eller? Poenget er at jeg rett og slett vil ha ut filene mine, hvordan jeg oppnår er det samme. Om harddisken blir ubrukelig etterpå (altså, trenger total formattering, eller'no ), gjør ingenting, så lenge alle bildene og dokumentene ligger trygt på en anne disk. Håper noen har litt større peiling på dette enn meg! =) Lenke til kommentar
tingo Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Vet du at disken er ok da? Ikke korrupt? Lenke til kommentar
MaxP2P Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Vil jo påstå det. Men er det noen som kan bekrefte at denne metoden (i teori) skal fungere? Altså å hook'e opp en disk fra en annen Mac ved hjelp av en USB overgang? Lenke til kommentar
buitre Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Har aldri gjort det med en USB overgang, men et harddisk kabinett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå