Gå til innhold

Kjøp av ny bærbar! Tips?

Anbefalte innlegg

Bare redigerer posten om stasjonær PC.

Har kommet frem til at jeg ikke trenger stasjonær likevel, siden jeg trenger heller en skikkelig bærbar til både hjemme- og skolebruk. Har sett på tre bærbare PC'er fra Multicom.

Multicom Xishan W760 (Tilpasser denne)

Multicom Compal KHLB2 (Tilpasser denne)

HP Pavilion dv6-2090eo

Alle disse ligger rundt 10k i pris og jeg tror de yter ganske bra :) Noen anbefalinger, evt. andre maskiner til denne prisen og hva jeg bør velge for å få mest mulig ytelse og glede for pengene?

Skal brukes til litt spilling også.

Xishan har svakest skjermkort, ATI Mobility Radeon HD 4570, 512MB GDDR2 minne

Compal har et ganske bra skjermkort (?), ATI Radeon HD 4650 512MB DDR3

HP dv6 har også et bra skjermkort (?), NVIDIA GeForce GT 230M Opptil 2815 MB grafikkminne totalt med 1 GB dedikert DDR3.

(Den gamle posten ligger i spoiler)

Heisann :) Skal kanskje kjøpe meg stasjonær PC og har noen spørsmål.

Har sett på en PC med:

Intel Core i7-860 2.80GHz Quad Prosessor 8MB LGA1156

4GB 1333MHz DIMM DDR3 Ram

PointOfView GeForce GTX 260 896MB

GeForce 9800GT 512MB PCI-E skjermkort, dedikert til PhysX

Windows 7 Professional 64-bit

Denne kommer på rundt 11000,- med tastatur, mus og ett spill, men det jeg er usikker på er om 4GB ram er bra nok? Kan velge 4 eller 8GB, men med tillegg på 800,-

Noen anbefalinger?

Har også strømforsyning Chill Innovation CP-700M 700W Modular.

Fåes også med 1000W.

Takker for svar på forhånd :)

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann :) Skal kanskje kjøpe meg stasjonær PC og har noen spørsmål.

Har sett på en PC med:

Intel Core i7-860 2.80GHz Quad Prosessor 8MB LGA1156

4GB 1333MHz DIMM DDR3 Ram

PointOfView GeForce GTX 260 896MB

GeForce 9800GT 512MB PCI-E skjermkort, dedikert til PhysX

Windows 7 Professional 64-bit

Denne kommer på rundt 11000,- med tastatur, mus og ett spill, men det jeg er usikker på er om 4GB ram er bra nok? Kan velge 4 eller 8GB, men med tillegg på 800,-

Noen anbefalinger?

Har også strømforsyning Chill Innovation CP-700M 700W Modular.

Fåes også med 1000W.

Takker for svar på forhånd :)

Tja, du får en bedre PC en dette til denne prisen. Er dette snakk om en ferdigbygd PC fra Multicom e.l.? Og hvilket bruksområde skal maskinen brukes til, er det snakk om gaming eller andre ting? 4gb ram burde være nok, det kommer litt an på hva maskinen skal brukes til. Dersom den skal brukes til spill ville jeg nok ha vurdert noe fra 58XX serien.

Lenke til kommentar

Blir nok en god del gaming. Er fra multicom ja, DENNE

Noen andre anbefalinger for denne prisen da? Rundt 10k.

58XX? Er ikke helt inni sånne chipset og sånt enda :p Derfor jeg helst vil ha ferdigbygd.

Fant også DENNE

Noe dyrere i utgangspunktet, men kan justeres til å bli noenlunde lik den andre jeg linket til.

Stor forskjell på i7-860 som i den første og i7-920 som sitter i den andre?

Er PhysX noe å satse på?

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar

Forslag fra Netshop som jeg tror er ok spill-PC:

Du har valgt følgende:

1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller (På lager 20+)

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

1 stk. Cooler Master HAF 922 Mini, Miditower (På lager 4)

1 stk. Corsair strømforsyning, HX750W 140mm vifte, modulære kabler (På lager 16)

1 stk. ASUS P7P55D PRO, Socket LGA 1156 P55 DDR3 SATA2 FW 8-CH (Ubekreftet 12.01.2010)

1 stk. Intel Core i5 750 2,66Ghz Socket 1156 8MB, BOXED m/vifte CPU (Ubekreftet 13.01.2010)

1 stk. OCZ DDR3 4 GB Value Memory Gold i5 2x2GB 1600MHz. (8-8-8-24) (Ubekreftet 14.01.2010)

Ingen

1 stk. Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB HD103UJ Spinpoint F1 (Ubekreftet 11.01.2010)

Ingen

Ingen

Ingen

1 stk. ASUS Radeon HD 5850 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayP (Ubekreftet 11.01.2010)

Ingen

1 stk. Sony DVD-brenner AD-7240S SATA RAM, sort bulk (På lager 20+)

Ingen

Ingen

1 stk. MIST tastatur, "Oghma", Aluminium, Sort (På lager 20+)

1 stk. Logitech RX1500 Mus Sort Kablet, Laser, 3 knapper, BULK (Ubekreftet 13.01.2010)

1 stk. Musematte Blå 4/6mm Standard musematte i stoff (På lager 4)

1 stk. Microsoft Windows 7 Home Premium OEM Norsk, 64 bit, DVD (På lager 17)

Ingen

Ingen

Ingen

Ingen

Ingen

Ingen

8 228,- 10 285,-

Lenke til kommentar
Blir nok en god del gaming. Er fra multicom ja, DENNE

Noen andre anbefalinger for denne prisen da? Rundt 10k.

58XX? Er ikke helt inni sånne chipset og sånt enda :p Derfor jeg helst vil ha ferdigbygd.

Fant også DENNE

Noe dyrere i utgangspunktet, men kan justeres til å bli noenlunde lik den andre jeg linket til.

Stor forskjell på i7-860 som i den første og i7-920 som sitter i den andre?

Er PhysX noe å satse på?

Edit: Haha så akkurat at jornboss hadde gjort alt dette :p

Om et dedikert skjermkort til PhysX er bra eller ikke kan jeg ikke svare på, har aldri prøvd dette oppsettet selv. Forskjellen ligger i at i7-920 er en prosessor til 1366-sokkelen, mens i7-860 er 1156-sokkel. Rent ytelsesmessig vil du som spiller ikke legge så mye merke til forskjellene mellom disse, annet enn hvor mye som forsvinner ut av pengboken når du kjøper :!:

Det jeg mente med 58XX henspeiler til ATI's 5800-serie som består av Radeon 5850 og 5870. Du har også ekstremutgaven i 5970. 5970 er egentlig 2stk 5870, samlet i ett skjermkort. Det må alikevel sies at dette ikke blir helt rett da det er forskjell på tekniske spesifikasjoner og ytelse, men dette er en sammenligning for å gi deg en pekepinn om ytelsen til kortet.

Du sier at du ikke er helt inne på bygging av PC og chipset? Tro meg, det er lettere å sette dette sammen enn mange tror. Det er selvsagt en fordel dersom man er litt fingernem og kan sette sammen deler. Til det andre har du bruksanvisninger. Der mange kan gjøre feil er nok heller når de velger komponenter til maskinen. Men det jeg vil anbefale er at du følger et oppsett som noen setter sammen til deg. Da får du en maskin med hardware/komponenter som yter bra i samarbeid med hverandre. Dette er selvsagt kun dersom du ønsker å bygge selv.

Dersom du føler det er tryggere for deg å få denne ferdigbygd og installert, ville jeg valgt den andre linken du brukte eller aller helst sett meg om etter en pc-bygger (hos Netshop.no og Komplett.no feks) med flere valgmuligheter for alle komponenter. Da har du mulighet til å skreddersy både utseende og innmaten mye mer :)

Endret av Henr1xen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...