China Burger Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg skal installere UBUNTU på min ASUS Eee PC Linux mini laptop. Jeg går inn på ubuntu sin hjemmeside for å laste ned UBUNTU, men i veiledningen står det at en må brenne den nedlastede filen til en CD og installere det derfra for å få UBUNTU installert. Problemet med denne Asus Eee PC modellen er at den ikke har CD-ROM. Så hvordan får jeg installert UBUNTU på denne maskinen? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 http://74.125.77.132/search?q=cache:HDQjKj...=clnk&gl=no Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Unetbootin er også fin til å lage USB-"CD". Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Unetbootin er også fin til å lage USB-"CD". Ja det har du helt rett i - fordi det fungerte supert. Nå har jeg endelig nettopp fått slettet vekk det krasjede Linux vraket og installert nytt Ubuntu 9.10 Linux - alt gjennom USB boot med hjelp fra unetbootin. Gikk bare litt ekstra tid før jeg fant ut at jeg måtte trykke ESC rett etter oppstart av ASUS Eee 900 for å få kunne velge å starte booting fra Kingstone USB penn hvor Ubuntu låg og ventet sammen med Unetbootin. Før det tok jeg å valgte i Bios at removeable storing enhet skulle startes først etter oppstart, uten at jeg kom noe nærmere for det. Escape ble redningen. Ubuntu 9,10 notebook remix er mye betre enn den andre Linux versjonen jeg hadde. Nå føler jeg ikke noe behov lenger for å installere Windows istedet, iallefall ikke enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå