Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mulig Frenulum Breve (Kort streng)

Gjest Gutt18uerfaren

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt18uerfaren

Hei.

Jeg fikk meg nylig kjæreste, og har ikke hatt sex før men regner med at det ikke vil være så lenge til vi har sex.

Min bekymring er at jeg tror jeg har frenulum breve (kort streng under penishodet). Når jeg er eregert får jeg forhuden lett bak penishodet, og kan strekke den ett par centimeter bar penishodet før det gjør vondt, og det strekker veldig.

Hvis jeg bruker kondom, vil dette gjøre vondt, eller gjøre sexen veldig klønete og vanskelig? og vil det bli bedre over tid, eller må jeg ta en liten operasjon?

All hjelp er godt mottatt :)

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du kort streng bør du gå til legen og få henvisning til urolog

Om du har sex med den sånn vil du mest sannsynlig ryke den og det gjør vondt. Likevel skal det gå bra med kondom så lenge du er forsiktig når du tar den på, men ikke la det stoppe deg fra å gå til legen med det. Best å få det unnagjort så fort som mulig :)

Endret av Demantios
Lenke til kommentar
Hei.

Jeg fikk meg nylig kjæreste, og har ikke hatt sex før men regner med at det ikke vil være så lenge til vi har sex.

Min bekymring er at jeg tror jeg har frenulum breve (kort streng under penishodet). Når jeg er eregert får jeg forhuden lett bak penishodet, og kan strekke den ett par centimeter bar penishodet før det gjør vondt, og det strekker veldig.

Hvis jeg bruker kondom, vil dette gjøre vondt, eller gjøre sexen veldig klønete og vanskelig? og vil det bli bedre over tid, eller må jeg ta en liten operasjon?

All hjelp er godt mottatt :)

Takk!

er det ikke ett par selvmotsigelser her? har han i det hele tatt problemer med frenulum? han kan jo dra forhuden bak penishodet+litt til :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest guttegutten.

Revet streng er ikkje nok stas det kan eg skrive under på:)

Min takket for seg for ei veke sia. Orgasmen kom så kjente eg et lite "snapp". blodig opplevelse. Men sånn kjempevondt var det ikkje. Svei litt der og da så gjikk det over. Har hatt småvondt i lengre tid så like greit det skjedde. Vart ikke så sjokkert når det skjedde :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
er det ikke ett par selvmotsigelser her? har han i det hele tatt problemer med frenulum? han kan jo dra forhuden bak penishodet+litt til :hmm:

Har man kort frenulum kan man som regel dra forhuden over, i og med at frenulum er festet i overgangen mellom hodet og skaftet. Derimot er den ikke lang nok til å dra's ordentlig nedover, og da vil frenulum være punktet som blir mest utsatt.

Se for deg et firkanta bord som er hengt opp i taket med et fiskesnøre i hvert hjørne. Det ene snøret er mye kortere enn dem andre. Hvilket snøre vil være mest stramt? :)

Lenke til kommentar

Har man kort frenulum kan man som regel dra forhuden over, i og med at frenulum er festet i overgangen mellom hodet og skaftet. Derimot er den ikke lang nok til å dra's ordentlig nedover, og da vil frenulum være punktet som blir mest utsatt.

Se for deg et firkanta bord som er hengt opp i taket med et fiskesnøre i hvert hjørne. Det ene snøret er mye kortere enn dem andre. Hvilket snøre vil være mest stramt? :)

skjønner ikke helt hva du vil frem til her Demantios. Du skriver:

Derimot er den ikke lang nok til å dra's ordentlig nedover, og da vil frenulum være punktet som blir mest utsatt.

kan det hende at du har lest litt feil? for han her har visst ikke dette problemet...

men folkens, er det ikke sånn at han her fint kan ha sex uten problemer? forhuden hans er jo over penishodet.

som mortania tror jeg også at han har lært noe på google. høres egentlig ikke ut som om han har problemer med strengen i det hele tatt. tror nok han har funnet svar på nettet, men så leser han ett par artikler hvor frenulum ikke går går over, så ikke gjennom hele artikkelen eller noe lignende og så begynt å uroe seg...

Når jeg er eregert får jeg forhuden lett bak penishodet, og kan strekke den ett par centimeter bar penishodet før det gjør vondt, og det strekker veldig.

tror vi har løst denne saken, men kan være fordel å høre fra noen som kan bekrefte dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Urologen

Som jeg nevnte, det lukter google her!

Er nok du mortania som burde lese litt nøyere her.

Frenulum breve = når penisstrengen er for kort, slik at når man drar forhuden tilbake får man smerter i strengen. Merk at forhuden forde går tilbake. Ergo, ingen feil med selve forhuden.

Phimosis = når selve forhuden fysisk ikke går ann å trekke tilbake over penishodet (glansen).

Et godt råd er å lese fakta skikkelig før man begynner å leke fagperson på et forum ovenfor trengende mennesker!

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte, det lukter google her!

Er nok du mortania som burde lese litt nøyere her.

Frenulum breve = når penisstrengen er for kort, slik at når man drar forhuden tilbake får man smerter i strengen. Merk at forhuden forde går tilbake. Ergo, ingen feil med selve forhuden.

Phimosis = når selve forhuden fysisk ikke går ann å trekke tilbake over penishodet (glansen).

Et godt råd er å lese fakta skikkelig før man begynner å leke fagperson på et forum ovenfor trengende mennesker!

det jeg tror vi kan konkludere med, er at han ikke har noen av delene. ett par centimeter får vel alle vondt av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...