TOREGILe Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg tenkte å kjøpe en Onkyo receiver for å få utbytte av True HD og slikt når jeg ser på blu ray. Høyttalerne mine har noen år på baken, så jeg lurte på om noen kan se på specs'ene og si om en ny forsterker gir bedre lyd på så gamle høyttalere: SURROUNDHØYTTALERE: System: Bassrefleks, 2-veis Antall elementer: 2x4" bass, 3/4" dome diskant Impedanse: 8 Ohm Watt: 60 Watt Musikkeffekt: 90 Watt Frekvensområde: 42-20.000 Hz FRONTHØYTTALERE: System: 2-veis Antall elementer: 3 Impedanse: 8 Ohm Watt: 100 Watt Musikkeffekt: 180 Watt SENTERHØYTTALER: System: Bassreflex, 2-veis Antall elementer: 2x4" bass, 3/4"dome diskant Impedanse: 8 Ohm Watt: 60 Watt Musikkeffekt: 100 Watt Frekvensområde: 80-20.000 Hz SUBWOOFER: System: Subwoofer Antall elementer: 1 Musikkeffekt (Max): 60 Max effekt (DIN) 60 Watt Bass element (woofer): 20 Frekvensområde (min) (hz): 45 Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Specs sier fint lite om hvordan disse høyttalerne duger i ditt kinoopsett. Hvis du lister opp hvilke høyttalere, merke/modell, og evt alder kan de som mener noe om dette kommentere. Impedans og effekt er uinterressant. Frekvensområde er litt interessant, men ikke uten å vite hvordan det er målt. Antall elementer og størrelsen på dem gir mening men sier ikke nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå