MooseOnTheRun Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Hei! Har sett en pakke med no kamera greier jeg har tenkt på hos www.pixmania.com Tilbudet er 500 kr billigere enn samme pakke andre steder og jeg får med minnekort og en bag. Så det er et ganske bra tilbud. Etter prisen står det inkl. MVA. og at frakt prisen blir 112 kr. har sett her at mange skriver at de ikke har mva i prisen og at de ikke nevner den høye frakt prisen av DHL. Men hvordan funker det egentlig? Har man reklamasjonsretten som er i Norge selvom det er .com side? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Ja, Pixmania skal forholde seg til forbrukerkjøpsloven. Men, de har etterhvert fått et rykte på seg for å ha veldig dårlig service og til tider virker det som om de har rutiner for å unngå forbrukerkjøpsloven. Mao, de 500 kr du sparer kan du fort tape på en evnt reklamasjon på et senere tidspunkt. 3 Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Forutenom litt lang leveringstid har jeg ikke hatt noen problemer med pixmania egentlig. Ved retur og reklamasjon så har ting også løst seg, men det tar en stund før man får pengene sine. De har en sånn "Stressfritt Kjøp Avtale" som automatisk legger seg til i handlekurven din, men denne kan du fjerne ved å trykke på "slett" så sparer du de pengene. Ellers er prisene på både varen og frakten du får oppgitt reell etter min erfaring. Kan trygt handle der hvis du ikke har det kjempetravelt. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Pass på. Hvis du skulle måtte sende noe i retur til dem så er returadressen deres i Frenkrike. Blir fort dyrt å sende ting. Jeg kjøpte en mobil derfra for en tid tilbake, men selv om det ikke sto nevnt på siden deres så hadde den ikke norsk språk. Etter litt om og men fikk jeg returnert den til tross for at den var åpnet, men måtte betale returporto selv. (ca. 300,-) I tillegg har jeg ventet veldig lenge på forsendelser fra dem når jeg har bestilt ting, slik at jeg kun bruker dem nå når det er snakk om å spare mye. -KJ 1 Lenke til kommentar
tlokken Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Ja, Pixmania skal forholde seg til forbrukerkjøpsloven. Men, de har etterhvert fått et rykte på seg for å ha veldig dårlig service og til tider virker det som om de har rutiner for å unngå forbrukerkjøpsloven. Mao, de 500 kr du sparer kan du fort tape på en evnt reklamasjon på et senere tidspunkt. Helt vanlig feil å annta at forbrukerkjøpsloven gjelder. Pixmania skal ikke forholde seg til forbrukerkjøpsloven. Pixmania opererer fra frankriket, fra .com adresse. varene de selger, selges fra Frankriket. Ergo gjelder Europeisk reklamasjonsrett. NORSK FORBRUKERKJØPSLOV gjelder ikke når man handler i utlandet. Endret 6. februar 2010 av tlokken 2 Lenke til kommentar
tlokken Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Hei!Har sett en pakke med no kamera greier jeg har tenkt på hos www.pixmania.com Tilbudet er 500 kr billigere enn samme pakke andre steder og jeg får med minnekort og en bag. Så det er et ganske bra tilbud. Etter prisen står det inkl. MVA. og at frakt prisen blir 112 kr. har sett her at mange skriver at de ikke har mva i prisen og at de ikke nevner den høye frakt prisen av DHL. Men hvordan funker det egentlig? Har man reklamasjonsretten som er i Norge selvom det er .com side? NEI Norsk forbrukerkjøpslov gjelder ikke når du handler varer i utlandet. 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 NEI Norsk forbrukerkjøpslov gjelder ikke når du handler varer i utlandet. Jeez. Går det ann å spre rundt seg med så mye feilinformasjon på så kort tid. Om du hadde lest en av linkene eg har postet tidligere i denne tråden så hadde du sett at du tar feil. Har du en bedre kilde å henvise til som viser at dette er feil? I så tilfelle bør du komme med den 2 Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 vel.. De har jo en norsk utgave av nettbutikken, så jeg antar de må følge norske lover over da... Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Et utenlansk selskap som klart sikter mot norske forbrukere, for eksempel med side på norsk må de forholde seg til det norske regelverket. Man hvor enkelt det er å få Pixmania til å følge det er en annen sak. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg vil ikke anbefale å handle derfra. Kjøpte i sin tid en mp3-spiller fra dem og da den gikk i stykker etter ca. 6 mndr ble det egentlig bare rot. Tok nesten nye 6 mndr innen jeg fikk tilbakemelding om at de ikke kunne reparere spilleren, etter gjentatte purringer, og de tilbød meg da å refundere 50% av kjøpesummen. På det tidspunktet var jeg så lei (og det var heller ikke store summen det var snakk om) at jeg bare godtok og lovet meg selv at jeg aldri skulle handle derfra igjen. 2 Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 hold deg langt unna "Pixmania" kr 500,00 er liten å betale mer for en vare som man har skikkelige garanti og kundeservice på. Kunde service som jeg opplevde hos pixmania, var ett mareritt, brukte flere måneder å rydde opp etter jeg sende en vare tilbake ( en HD_spiller/opptaker fra philips til ca kr. 2500, sparte en kr. 500 ). retur pakken forsvant plutselig blablabla Ingen tok telefonen, svarte på email til jeg truet å gå til annmeldelse. Da var en nye spiller på vei til meg. men men ps. det har vært mange negative innlegg om pixmania de siste årene, hvis du vil utsette deg for en skuffelse i tilfelle reklamasjon, så kjøp og ikke klag etterpå lykke til Lenke til kommentar
Qman321 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hei. Jeg har ingen egne erfaringer med de, og har ingen planer om å tilegne meg det heller. Men leste på omtale i prisguiden om de en gang om noen som reklamerte på et kamera og sendte det tilbake for reperasjon. Når det kom i retur måtte personen betale ny toll på kameraet for å få det ut. Da går innsparingen fort opp i røyk.. Jeg ville ikke ha brukt de. Det kan gå greit om alt funker som det skal, men... Q Lenke til kommentar
MortenMathisen Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Anbefaler IKKE å handle herfra. Kjøpte en robot-støvsuger derfra for litt over en måned siden. 10. november ble det feil på den. Helt greit, kan skje med det meste at en feil dukker opp. MEN... Pr i dag, 25.11, har de fortsatt ikke klart å ordne med retur av varen, slik at de kan rette opp feilen. De sier samtidig at det kan ta opp til 4 uker fra de mottar maskinen til jeg får rettet opp mangelen eller får sendt ny maskin. Samtidig nekter de å følge forbrukerloven mht avhjelp: lånemaskin i mellomtiden. Motsetter seg også å heve kjøpet. Har handlet en del på nett tidligere, og hatt feil på ting og tang - men har aldri noensinne fått en så dårlig service som her. Kommer personlig aldri mer til å handle her, og anbefaler andre å styre unna. 1 Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 At retur til Pixmania er veldig problematisk har jeg ikke telling på hvor mange ganger jeg har lest her på forumet og i media opp igjennom årene. Alternativt kan man forsøke å ordne opp i det selv ved å gå rett til reperatør/importør eller lignende. Altså utenom Pixmania. 1 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Har vel handla for 40,000 derfra de siste 6 årene, ikke noe dårlige erfaringer enda. Nærmeste jeg kommer er den stressfrie kjøp tingen som legges til automagisk Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 At retur til Pixmania er veldig problematisk har jeg ikke telling på hvor mange ganger jeg har lest her på forumet og i media opp igjennom årene. Alternativt kan man forsøke å ordne opp i det selv ved å gå rett til reperatør/importør eller lignende. Altså utenom Pixmania. Problemet her er da at du mest sansynligvis må forholde deg til den franske leverandøren som har levert varen til et fransk selskap, og at du dermed står igjen med veldig begrensede rettigheter. Det er kun Pixmania som retter seg mot det Norske markedet som plikter å følge Norske lover og regler. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Har vel handla for 40,000 derfra de siste 6 årene, ikke noe dårlige erfaringer enda. Nærmeste jeg kommer er den stressfrie kjøp tingen som legges til automagisk Hvor mange returer har du hatt? Hvor mye du har handlet for er ikke relevant i det hele tatt. Varene kommer de så det er ikke problemet. 1 Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 (endret) At retur til Pixmania er veldig problematisk har jeg ikke telling på hvor mange ganger jeg har lest her på forumet og i media opp igjennom årene. Alternativt kan man forsøke å ordne opp i det selv ved å gå rett til reperatør/importør eller lignende. Altså utenom Pixmania. Problemet her er da at du mest sansynligvis må forholde deg til den franske leverandøren som har levert varen til et fransk selskap, og at du dermed står igjen med veldig begrensede rettigheter. Det er kun Pixmania som retter seg mot det Norske markedet som plikter å følge Norske lover og regler. Nei, det er ikke alltid slik og derfor skriver jeg det jeg skriver. Jeg kjøpte et billig filmkamera der fra Toshiba og jeg gikk rett til Toshiba for å få et nytt da jeg oppdaget at bildebrikken hadde pixelfeil. Toshiba betalte returportoen. Det kan derfor lønne seg å tenke litt muligheter i steden for begrensninger, synsing og tro. Edit: Forbanna søppelforum som går så latterlig treigt til tider Endret 28. november 2010 av Ninjahamster Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Uavhengig om de må følge norsk lov eller ikke er dette umulig i praksis da ikke forbrukertvistutvalget eller andre norske rettsinstanser har noen myndighet over et fransk selskap. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Ja er det umulig i praksis når det er et Norskregistrert utenlandsk foretak? Jeg tror ikke det, og jeg mener jeg har lest at slike foretak har blitt dømt flere ganger til å følge norsk lov etter at sinte kunder ikke har fått det de har rett på ved retur. Man må dog bruke mye tid for å få det som man vil. Det beste er derfor å styre unna disse apekattene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå