Gå til innhold

Noen som bruker elektronikk/samples/ loops i slikt live?

Ole_Rygg

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en opptatt trommeslager, som bruker mye elektronikk live. Det vil si at jeg ofte looper veldig mye musikalsk med de prosjektene jeg driver med. Typisk perkusjon, strykere, harmonier og slikt.

Løsningen jeg bruker per idag er at jeg har Macen min (med Logic, Ableton Live og litt slikt) som går inn i et Presonus Firebox via firewire. Her sender jeg ett signal til FOH-mikseren med selve backingtracket og et til min egen monitormikser (4kanaler som jeg har stående med stolen min). Signalet jeg sender til min egen miks er kun klikket som til backingtracket.

I tillegg til å ha dette signalet i min egen miks pleier jeg å splitte monitoren min i monitorracket og sende det også til miksen min. Ut fra denne tar jeg et in-ear headsett slik at jeg får in-ear monitoring. Det fungerer veldig bra, men jeg er intressert i å høre om det er andre her som gjør det samme, evt. bruker andre muligheter?

Jeg lurer også litt på hvilke muligheter det finnes for å f.eks bruke en fotpedal til å starte/stopp loopen eller tappe inn tempoet når jeg bruker Macen? Har som sagt et Firbox-lydkort så jeg har mulighet for MIDI også.

Endret av Ole_Rygg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...