Mr.Anki Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Hei! Har kjørt dualboot W7 og XP en stund på laptopen min, men har formatert hele W7 partisjonen nå. Men likevel så kommer valget om hvilket OS jeg vil boote ved oppstart, hvordan får jeg fjernet dette, slik at den går rett inn i XP? Her er det som står i boot.int filen: ; ;Warning: Boot.ini is used on Windows XP and earlier operating systems. ;Warning: Use BCDEDIT.exe to modify Windows Vista boot options. ; [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional (on Volume 3)" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT Her er det vel bare en linje, så det er vel ikke noe å fjerne? Under diskbehandling står følgende når det gjelder oppstart og system: Oppstart og system ligger på ulike partisjoner på harddisken. Oppstart på D: som er partisjonen som XP ligger på. Det er XP jeg vil at skal boote direkte. System ligger på C: som kun brukes til lagring av filer. Også har jeg en siste partisjon som W7 lå på før, men som nå er formater. W:. Håper noen har noen gode råd! Mvh Mr.Anki Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 forslag: les hele beskejden som kommer opp, tenk litt over hva den mener med boot.ini, kanskje google det. eller bcedit.exe for den slags skyld... essensielt så leser jeg tittelen din og så leser posten og du har svaret fra tittelen i posten din. HW.no:boot.ini guide ett eller to google søk hadde gitt deg svaret Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Har tenkt litt mer på dette og finner det svært sannsynlig at det er W7 sin bootmanager som styrer dette, ikke XP sin ntldr. Altså har boot.ini ingen funksjon. Hvis du ser på skjulte filer i root på C: så finner du antagelig en fil som heter bootmgr. Prøv EasyBCD. Den er mye enklere å bruke enn bcdedit. http://neosmart.net/dl.php?id=1 Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Det hele løste seg meg EasyBCD Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå