Gå til innhold

php.ini tmp problemer

Anbefalte innlegg

Prøver å lage til et login system slik at brukere som logger seg inn får en sid under hele "oppholdet" men da får jeg disse melingene opp :-( og jeg har satt session.save_path = f:temp ..still the same shit..

Warning: open(/tmpsess_d10ff40ccd269d22c59908b689c2607c, O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in f:webserverezpublishforumloggginn_sjekk.php on line 18

Warning: open(/tmpsess_d10ff40ccd269d22c59908b689c2607c, O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in Unknown on line 0

Warning: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved første øyekast ser det ut som om den ikke får med seg settingen fra php.ini. (Siste linje i meldinga du får, "... session.save_path is correct (/tmp)").

Sleng inn en phpinfo() et sted i scriptet, så får du en ekstra kilde på hvor PHP tror den skal lagre filene.

Min php.ini ligger forøvrig i c:windows.

Ellers kan det jo godt hende at PHP er kresen på skråstreker/backslasher.

Eksisterer F:temp ?

MVH Audun

Lenke til kommentar
Ved første øyekast ser det ut som om den ikke får med seg settingen fra php.ini. (Siste linje i meldinga du får, "... session.save_path is correct (/tmp)").

Sleng inn en phpinfo() et sted i scriptet, så får du en ekstra kilde på hvor PHP tror den skal lagre filene.

Min php.ini ligger forøvrig i c:windows.

Ellers kan det jo godt hende at PHP er kresen på skråstreker/backslasher.

Eksisterer F:temp ?

MVH Audun

Alt ligger der det skal, men uansett hvor mange ganger jeg restartet apache servicen osv så kunne jeg fortsatt gå inn på serveren, så jeg måtte logge av helt osv men ingenting ble forandret, så jeg laget bare en mappe som heter tmp rundt omkring og da kom det seg :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...