Gå til innhold

Har du møtt/sett en filmperson?

Bluto

Anbefalte innlegg

Har du møtt eller sett en kjent/ukjent filmperson? Skuespiller eller regissør? Fortell om møtet her!

Jeg kan fortelle en historie selv, som jeg liker godt :)

Jeg var i USA sommerferien 2009 sammen med familien. I Minneapolis var vi på Mall Of America og Foot locker. I et øyeblikk jeg skulle snu med mot kassaapparatet så jeg selveste George Lucas rett inn i øynene. I et par sekunder ble jeg litt paff, men tok med kvitteringen min og fulgte etter ham.

Samtalen i sin helhet:

Joakim (mitt navn): George Lucas right?

Lucas: Yea.

Joakim: Can you sign this?

(Han signerer)

Jeg tar ham i armen og sier: you have my greatest respect sir!

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har møtt noen norske film og TV personligheter opp gjennom tidene.

De jeg husker best er vel disse to;

-Den gang jeg var i militæret jobbet jeg på velferden. Arve Opsahl reiste på den tiden rundt med ett stand-up show, og han hadde en forestilling i leiren vår, og det ble mitt ærefulle oppdrag og intervjue han for leiravisen og TV kanalen i leiren. Han var egentlig en overraskende stille og rolig person i "sivil".

-På Filmens Dager i 1997 (mener jeg i alle fall...), så var Harald Zwart en av foredragsholderene. Under middagen senere på kvelden havnet han ved mitt bord, og vi hadde en ganske heftig diskusjon om Star Wars (Zwart er en ganske ihuga SW fan og det er vel jeg også...). Det hører med til historien at det var 2 trekkies ved bordet vårt også, ikledd fulle Star Trek kostymer... de fikk aldri inn ett ord :p

Lenke til kommentar
Har opplevd Zwart som foredragsholder. Ble ikke veldig imponert. Han var dårlig forberedt, i tillegg sviket teknikken. Innholdsmessig var det litt for mye skryt om Hollywood.

Husker ikke så mye av foredraget hans, men dette var før han dro til Hollywood. Han viste i alle fall frem mange reklamefilmer han har lagd, og snakket mye om SFX og tekniske ting (jeg drev med utdanning innen TV/film den gang, så jeg fant det ganske interessant).

Det var også visning av kortfilmen hans Hytta, og han snakket en del om den også.

Men det var SW samtalen under middagen jeg husker best!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...