Pje Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Hei , jeg ønsker meg et lydkort som har 2 separate utganger for analog stereo front og bak (mini jack). Hva er den billigste løsningen som har dette. Jeg har nemlig en meget god og kraftig analog Hifi forsterker (uten digital inngang) som jeg gjerne vil fortsette å benytte. Jeg har en annen, mindre analog forsterker, som jeg har tenkt å bruke til bakhøyttaler til gaming o.s.v., og trenger derfor egen analog utgang til dette. På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Den billigste løsning er et 5.1 eller 4.1 lydkort, fritt valg, og to minijack-til-RCA/phono-ledninger. Creative Soundblaster 4.1 Digital koster 150 spenn på Komplott. Personlig ville jeg satt minstekravet ved Creative Soundblaster Live! Player 5.1 til ~ 350 spenn, eller Hercules Gamesurround Fortissimo III 7.1 til 500 spenn. Lenke til kommentar
Pje Skrevet 31. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2003 Takker for svar ! Creative Soundblaster 4.1 Digital Lydkort PCI Bulk Interfaces : 1 x lyd - line-In - stereo minijack 3,5 mm 1 x mikrofon - inngang - mono minijack 3,5 mm 1 x lyd - SPDIF utgang/utlinje - stereo minijack 3,5 mm (1) 1 x lyd - utlinje (bak) - stereo minijack 3,5 mm (2) 1 x spillport / MIDI - generell - 15-pin D-Sub (DB-15) 1 x lyd - TAD - 4 pin MPC 2 x lyd - line-In - 4 pin MPC Er (1) analog utlinje foran da? SPDIF er vel noe analogt ? Og (2) er analog ut bak selfølgelig. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Er (1) analog utlinje foran da? SPDIF er vel noe analogt ? Og (2) er analog ut bak selfølgelig. Oversettelsen er ikke helt bra. Fra Creative sine sider: * Line level out (front)/SPDIF Out * Line level out (rear) Det er disse to du vil ha. S/PDIF er et digitalt signal, men det fysiske grensesnittet kan være, og er likt den analoge utgangen akkurat på dette kortet (i likhet med flesteparten av Creatives kort). Men vurdér å gå opp et nivå i kortvalg. Jeg stiller meg litt tvilende til dette kortet. Det virker litt 'for billig'. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Har et Videlogic SonicFury som jeg kjører "2 x stereo" på. "Samme" kortet selges som TurtleBeach SantaCruz. Etter min mening fungerer dette mye bedre enn Live!-korta med litt dyrere HiFi. Kortet gjør mindre med lyden. Siste versjon av kortet heter SonicXplosion og koster 600,- bulk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå