BoarderXtrem Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Hei. Ja ser over ting i bios å ser at power fan speed står det [NA] så setter jeg på pc Probe å alarmen går. power fan viser 0 rpm. hva er galt? men jeg ser jo at den går. Ikke vet jeg hva som har skjedd =O( Håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
samerk Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Går utifra at viftene er koblet direkte til PSU via overganger. For at BIOS'en skal kunne lese viftenes hastighet, må de være plugget i hovedkortet. Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 ja det er jo det som er litt rart. jeg har jo bare satt i 8pin ledningen i hovedkortet ikke noe annet, men det burde vel holde? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Leste feil i halvsøvne. Endret 10. januar 2010 av ^fmj Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Den med 4 gule og 4 sorte ledninger fra PSUen? Hvilken kontakt har viften din? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Det er de færreste PSU'er som har utgang fra vifte. Da er det en egen ledning med 3-pins viftekontakt. Så dette er helt normalt, ikke noe galt. PS. Flyttet innlegget, det passer ikke under "Maskinen fungerer ikke". Lenke til kommentar
samerk Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 ja det er jo det som er litt rart. jeg har jo bare satt i 8pin ledningen i hovedkortet ikke noe annet, men det burde vel holde? Hvis du tar vekk molex-overgangene fra viftekontaktene og plugger viftene direkte i hovedkortet ved å bruke viftenes egne 3-pins kontakter, vil BIOS kunne være i stand til å lese/kontrollere hastighetene. Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) ja skal se hva jeg gjør, men har jo ikke vært noe prob før dette her. kanskje det er noe med cpu viften. syntes det var rart at den viser 0 rpm. ble bare litt skeptisk da alarmen gikk av. takker for alle svar. Endret 10. januar 2010 av boarderxtrem Lenke til kommentar
samerk Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Ser ut som du allerede bruker 3-pins kontakter på viftene. Du må ta og sjekke viften til strømforsyningen. Rett svar finner du i Hårek sitt innlegg. Endret 10. januar 2010 av samerk Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 ja men jeg ser jo at viften funker. det er det jeg ikke skjønner noe av.. kan hende at det er en easy fix. Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 jeg har jo byttet hovedkort å cpu nå. det var ikke sånn før jeg byttet, men har da ikke satt noe inn feil heller. =O( bare det ikke skjer noe mere galt av dette så kan jeg leve med det. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Start Pc Probe, klikke Config button, åpne fanen Fan Speed og ta vekk haken ved Power Å avlese RPM/turtall på viften i strømforsyninga er forbeholdt strømforsyninger som faktisk har denne 2-pin ledningen, som skal kobles på egen dedikert kontakt på hovedkortet. De aller fleste strømforsyninger har ikke denne funksjonen/ledningen. Derfor viser også bios [NA] Og hvis du har tuklet med det, så sett den på [NA] igjen. Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 hei. Nei tror ikke denne har det. men skal slå den av i pc probe. har ikke tuklet med den i bios. men når jeg kjører pc probe nå så kommer alarmen nå trykker jeg ok så står det at power fan kjører på det vanlige. så det er i orden =O) Takk for all hjelp.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå