Gå til innhold

hvorfor koster hunder så j*vlig mye?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det du snakker om er rasehunder med stamtavle. For det første: Små hunder har blitt populært, markedet bestemmer prisen. Det koster å avle frem en hund, regn ca 5000 i utgifter til vaksiner, sertifikater og helsesjekker før hunden er separeringsklar fra moren, etter 8 uker. Resten er provisjon for eier.

 

Krysninger er ofte billigere, en god krysning med godt gemytt i størrelsen 12-18 kg koster under tusenlappen. Altså, alle hunder er ikke dyre, men enkelte er det. Om utgiftene er en faktor, så bør man ikke ha en hund.

Lenke til kommentar

Selvsagt! Katter en morsomme dyr, og enkle å eie, de koser når de passer deg, og ellers tusler de rundt og lever livet. Det passer veldig mange eiere bra. Jeg derimot trivdes bedre med en "kompis" som støtter meg, og alltid er enig. En skikkelig turkamerat, som trivdes best sammen med kjente, foran peisen, eller på fjellet. Katter er for meg mer utspeklerte dyr, koser for sin egen vinning, får mat, og gjør som de vil.

Lenke til kommentar
Det er trass alt veldig mykje arbeid med eit kvalpekull, og det kostar ein del også, så eg skjønner at oppdrettarar tek 10-12 000 for ein kvalp. 25-40 000 er kanskje litt drøyt, men så lenge folk er villige til å betale så mykje er det jo ikkje rart at oppdrettar tek så mykje heller.

 

 

Eg såg på finn.no for eit halvt år siden, en hund som kosta 49.000 .

 

Det er dyrt det.

Lenke til kommentar

Det er i alle fall en fordel med at de fleste hunder faktisk koster en del i innkjøp; det sørger nok for at en hel del useriøse potensielle hundekjøpere tenker seg om to ganger.

 

Det er bare å sammenlikne med katter, pris og tilgang kontra hvordan de blir behandlet.

 

Mange mennesker er (dessverre) såpass enkle til sinns at de behandler bedre noe de har måttet betale en skikkelig sum penger for.

Så bør en kanskje vurdere å få presset opp prisene på alle typer kjæledyr, ikke bare hunder.

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...