Gå til innhold

Kjøpe ny el-gitar, trenger hjelp !

baguett

Anbefalte innlegg

Det er utvilsomt best å spare til en ordentlig gitar. Min første gitar var en Peavey Predator, tror jeg, som var med i en nybegynnerpakke med forsterker og hele pakka til 2500 kr tror jeg. Omtrent et år senere brukte jeg 8k på en Dean ML, og tro meg, det er en fryd å spille på den i forhold til Peavey'en. Motivasjonen til å spille blir så mye større, og jeg utviklet meg så mye fortere etter jeg fikk en god gitar å spille på. Så jeg råder deg til å heller bruke mer penger for å få noe du faktisk blir motivert til å spille på. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et sted må alle starte. Squier og Epiphone er de merkene jeg mener er klart best for en nybegynner, da de er allsidige og ofte gode å spille på. Som duden over her sier så har han lyst på ny gitar, og det hadde kanskje ikke vært tilfelle om han heller hadde kjøpt en dårlig kopi :)

Det er lett for "etablerte" gitarister å si at det er noe drit, men det er imo et nødvendig skritt for å finne ut om det er noe en ønsker å drive med, og deretter kjøpe et instrument etter egne preferanser når den tid kommer.

Mine 2 cents går forøvrig til Squier Stratocaster i en eller annen form. Allsidig, kommer ok satt opp fra fabrikk og er ofte svært gode å spille på. :)

Endret av edge
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...